۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84101434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام اماراتی: حل بحران سوریه نیازمند رویکرد جدیدی است

تهران - ایرنا - وزیر مشاور در امور خارجه امارات، حل بحران سوریه را نیازمند رویکرد جدیدی دانست و بر ضرورت نقش کشورهای منطقه برای پایان دادن به جنگ و خونریزی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «انور قرقاش» روز شنبه در توئیتی نوشت که خشونت در زشت‌ترین شکل خود به گونه‌ای که گویی کار طبیعی و اخبار عادی است، نمی‌تواند در سوریه ادامه یابد.    

وی تاکید کرد که  توجه و نقش [ کشورهای ] عربی برای پایان دادن به خشونت و جنگ از طریق چشم‌انداز واقعی و عملی در سوریه ضروری است، زیرا بدون آن درگیری در این کشور ادامه خواهد یافت. 

«سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر پنجشنبه گذشته در دیدار با «گایر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه، با تاکید بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران این کشور و مقابله با گروه‌های تروریستی، نسبت به خطر انتقال تروریست‌ها از سوریه به سایر مناطق جهان هشدار داد. 

وزیر مشاور در امور خارجه امارات پیشتر نیز در بهمن سال گذشته در توئیتی بدون اشاره به نقش مخرب برخی کشورهای عربی در حمایت از تروریست‌های تکفیری در منطقه گفت: آنچه در استان «ادلب» در شمال سوریه اتفاق می‌افتد، نشانگر عدم نقش کشورهای عربی در این کشور است. 

قرقاش افزود: پیروان صحنه (جنگ) در سوریه و درگیری‌های خطرناک که در ادلب اتفاق می‌افتد، از ابعاد عدم نقش عرب مطلع هستند. 

وی اضافه کرد: تضاد منافع بر مردم و سرزمینی که توسط دولت‌ها بر سر آن می‌جنگند، تاثیر دارد و گویی دنیای عرب، عوام است یا فضایی برای جاه‌طلبی و گسترش راهبردهای آن‌ها. 

 وزیر مشاور امور خارجه امارات تاکید کرد: بازگشت نقش عرب برای مقابله با چالش‌های امنیتی عربی بسیار ضروری است. 

پس از آن که اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۱ عضویت سوریه را در این نهاد به حالت تعلیق درآورد، کشورهای عربی از جمله امارات سفیران خود را از دمشق فراخواندند و روابط خود را با دولت سوریه قطع کردند. اما امارات هفتم دی ماه ۱۳۹۷ سرانجام پس از سال‌ها بار دیگر سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد. 

وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات در آن زمان اعلام کرد که این اقدام بیانگر تمایل دولت ابوظبی برای بازگرداندن روابط دو کشور برادر به روند طبیعی خود است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha