۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 84074388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ هزار کارگر ساختمانی در چهارمحال و بختیاری ساماندهی شدند

شهرکرد- ایرنا- مسئول کانون انجمن‎‌های صنفی کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۵ هزار کارگر ساختمانی در این استان ساماندهی شده‌اند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر کارگر ماهر و نیمه ماهرند و ۱۲ هزار نفر دارای مهارت درجه یک رشته بنایی و جوشکاری هستند.

نورالله نیکبخت روز سه‌شنبه در گفت و گو با  ایرنا، ‌از فعالیت بیش از هزار نیروی کار ساختمان ماهر و نیمه‌ماهر در خارج از استان خبر داد و  افزود: حدود ۲ هزار نفر نیروی کار ساختمانی ماهر این استان نیز در کشورهای حوزه خلیج فارس مشغول کار هستند که به‌ دلیل شیوع بیماری کرونا، رفت و آمد آنها به داخل کشور و استان با محدودیت مواجه شده است.

مسئول کانون انجمن‎‌های صنفی کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری همچنین از صدور کارت عضویت برای ۱۴ هزار نفر از نیروهای کار ساختمانی از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی در استان خبر داد و گفت:با انعقاد تفاهمنامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای، مبنی بر مهارت آموزی کارگران، این کارگران پس از فراگیری آموزش‌های لازم به سه دسته کارگران ماهر، نیمه ماهر و میدانی رتبه بندی می‌شوند.
نیکبخت، با اشاره به پوشش بیمه تامین اجتماعی حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر از کارگران ساختمانی به صورت فصلی، تاکید کرد: حدود هفت هزار کارگر ماهر، نیمه‌ماهر و ساده ساختمانی در صف انتظار استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی بسر می‌برند.  
براساس اعلام نظر برخی از کارشناسان، یکی از مهمترین دلایل افزایش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری، رکود صنعت ساختمان‌سازی و به دنبال آن بیکاری بخشی از جمعیت کارگران ساختمانی استان است.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمارهای اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ۴۳ هزار بیکار در این استان  با حرفه‌های مختلف شناسایی شده است که بیش از نیمی از این بیکاران را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha