عزاداری تاسوعا و عاشورای در چهارمحال و بختیاری متمرکز برگزار می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فراسیدن تاسوعای حسینی گفت: عزادارای تاسوعا و عاشورایی حسینی در استان به صورت متمرکز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عزیزالله میراحمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اینکه تاسوعا و عاشورای امسال دسته‌روی هیات‌های مذهبی را در سطح شهر برگزار نمی‌شود، افزود: مراسم عزادارای امسال در شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره)، ورزشگاه تختی و روبروی امامزاده ساعت ۱۱ صبح برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: رعایت پروتکل بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده،  رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این مراسم‌ها از سوی هیات‌های مذهبی و عزاداران حسینی مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته وی، امسال همراه داشتن پرچم و علامت به خاطر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فقط در حد فضای‌سازی محیط است.

میراحمدی افزود: عزاداران حسینی در صورتی که برنامه سینه‌زنی و زنجیرزنی داشته باشند، به صورت ایستا و بدون هیچ گونه حرکت و دسته‌روی و یا تجمع ،برگزار خواهد شد.

به گفته وی ،برپایی مراسم عزدارای عاشورای حسینی نیز در همین مکان‌های تعیین شده است و نماز ظهر عاشورا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و همراه داشتن مهر و زیرانداز برای نمازگزاران ضروری است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری گفت: مراسم عزادارای تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان‌های مختلف استان به جزء شهرستان لردگان به دلیل وضعیت حادتر ی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دارد، نیز به صورت متمرکز و با تائید ستاد کرونای شهرستانی برگزار می‌شود.

وی گفت: هم اکنون یکهزار و ۱۰۰ هیات مذهبی در استان فعال است که از ین تعداد تاکنون بیش از ۶۰۰ هیات مذهبی در سامانه بیرق ثبت‌نام و تعهدنامه ستاد ملی کرونا را امضاء کردند.

وی به بازرسی‌های انجام شده از هیات‌های مذهبی از اول ماه محرم توسط بازرسان سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت اشاره کرد و گفت: براساس بازرسی انجام شده تمام دستورالعمل‌های ستاد کرونا در این هیات‌ها اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار قرار دارد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha