ماهانه ۵۰ مجوز برای سمن‌ها صادر می‌شود

تهران - ایرنا - مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان گفت: به صورت میانگین ماهانه ۵۰ مجوز برای سمن‌ها صادر می‌شود که بیشترین تعداد مجوز صادر شده برای تشکل‌های جوانان مربوط به حوزه آسیب‌های اجتماعی است که نشان می‌دهد اولویت سمن‌های جوانان دغدغه جامعه و توجه به مشکلات اجتماعی است.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سجاد سالک در جلسه با احمد هنری مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تاکید بر نقش سمن‌ها در پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد جوانان نقش مهمی در اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و پیشگیری از وقوع جرم داشته‌اند و می‌توانند نقش مهمی در کاهش بزهکاری ایفا کنند.

وی با اشاره به انتخابات استانی سمن‌های جوانان افزود: در سال ۹۸ سمن‌های هر استان با نظارت ناظران وزارت ورزش و جوانان، به صورت دموکراتیک و سالم انتخابات داخلی برگزار کرده و منتخبان هر استان با تشکیل مجامع استانی، وظیفه رسیدگی و پیگیری مسائل تشکل‌ها و جوانان هر استان را بر عهده گرفته‌اند.
سالک ادامه داد: برخی از سمن‌ها که در خصوص موضوعات مشترک همچون گردشگری و آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند هم می‌توانند با راه‌اندازی پویش‌های ملی و جلب همکاری سمن‌های سایر استان ها، نسبت به هم‌افزایی، تبادل تجربیات و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی اقدام کنند.
احمد هنری مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز در این جلسه ضمن اشاره به دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه که به تازگی ابلاغ شده است، گفت: این دستور العمل یک چارچوب روشن برای همکاری و استفاده از توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد محقق کرده است که باید در چارچوب این دستور العمل بتوان گام‌های ارزنده‌ای در جهت افزایش مشارکت‌های مردمی و کاهش وقوع جرم برداشت.
وی ضمن تقدیر از نقش سازنده سازمان‌های مردم نهاد در سال های اخیر خاطرنشان کرد: جامعه ما قائل به همکاری با سمن‌ها است و  اگر تخلفی نیز در برخی از موارد گزارش شده باشد، معدود است و نمی‌توان کلیت جامعه تشکل ها را زیر سوال برد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha