۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83815763
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فعالیت ۱۸۰ مرکز جامع خدمات سلامت در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۸۰ مرکز جامع سلامت در حال خرید خدمت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیمه‌شدگان روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است.

نادر نانبخش روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مراکز جامع سلامت در قالب ۱۷ شبکه بهداشتی و درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تمامی مناطق استان هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۳۱۰ پزشک خانواده، ۲۴۳ مامای خانوار و ۸۲ نفر دندانپزشک در این مراکز در حال ارائه خدمت به بیمه‌شدگان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات بهتر، پایش مشترک ماهانه از تمامی مراکز صورت می‌گیرد بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ به منظور رعایت حقوق شهروندی در این استان فعال است که مردم می‌توانند درخواست‌های بیمه‌ای خود را در این سامانه یکپارچه ثبت کنند.

نانبخش افزود: این سامانه یکپارچه راهی برای پاسخگویی بهتر به شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با بیمه سلامت بوده و به طور میانگین هفته‌ای ۱۲ تماس برای رسیدگی به این استان متصل می‌شود.

وی بیان کرد: سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتری‌مداری می‌تواند همراه مناسبی برای سازمان بیمه سلامت در جهت پاسخگویی به مردم باشد و مردم می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته سوال‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.

وی گفت: دریافت نظرهای مردمی در حوزه سلامت و شنیدن انتقادهای آنان از طریق این سامانه می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی حدود یک میلیون و ٩٠٠ هزار نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha