۱۰۰ هکتار گلخانه در کرمانشاه ایجاد می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه توسعه گلخانه‌ها را یکی از برنامه‌های کشاورزی استان دانست و گفت: در سال ۹۹ برای توسعه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

هدایت حاتمی روز دوشنبه در جریان بازدید از طرح گلخانه‌ ۲۵ هکتاری شهرستان اسلام‌آبادغرب اظهارداشت: اکنون ۱۶ مجتمع گلخانه‌ای در کرمانشاه در دست مطالعه و اجراست که زیرساخت آن‌ها آماده و یا در دست صدور مجوز است.

وی افزود: توسعه این گلخانه گامی مهم در تولید محصولات گلخانه‌ای استان است و بر این باوریم که توسعه‌ی گلخانه و طرح‌های کشاورزی در روند کاهش بیکاری این شهرستان تاثیر خواهد داشت.

معاون استاندار عنوان کرد: روند اجرای مرحله دوم و نیز طرح توسعه و تکمیل این گلخانه، نسبت به گذشته، بهتر شده و امیدواریم به روند مورد انتظار برسد.

عملیات اجرایی  پتروشیمی اسلام‌آباد به زودی آغاز می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه همچنین اعلام کرد: عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی اسلام آباد غرب به عنوان چهارمین پتروشیمی استان به زودی آغاز خواهد شد.
وی گفت: براساس توافق انجام شده، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در اسلام آبادغرب سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای شروع عملیات اجرایی این طرح انجام شده است، اظهارداشت: پتروشیمی اسلام آبادغرب یکی از طرح‌های بااهمیت اقتصادی استان است که تاثیرات مثبتی بر توسعه‌ی اقتصادی منطقه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد پتروشیمی بصورت پایین دست بسیار سودآور و اشتغالزاست و پتروشیمی اسلام‌آباد هم در همین راستا طراحی شده است که یکی از مزیت‌های اقتصادی استان است.

حاتمی افزود: در جلسه‌ای که با مجریان این طرح داشتم برخی مشکلات مطرح شد که قطعا در جهت حل آنها اقدام خواهیم کرد و ما هم انتظاراتی داشتیم که عنوان کردیم و امید داریم که با همدلی و هماهنگی و عزمی که برای تحقق این طرح وجود دارد هرچه زودتر شاهد بهره برداری از آن باشیم.

 شهرستان اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

در این استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها