۱۰۰شرکت خلاق دیجیتالی  سال گذشته حمایت شدند

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ۱۰۰ شرکت خلاق دیجیتالی سال گذشته از حمایت‌های مادی و معنوی این ستاد بهره‌مند شدند.

به گزارش روز شنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، مهدی محمدی افزود: خلاقیت پایه شکل‌گیری و تداوم کسب و کار شرکت های خلاق است، ایده‌هایی خلاق که در مدل ارائه خدمات و نوع خدماتشان مشهود است و همین نوآوری هم آن‌ها را از بقیه متمایز کرده است، شاید خدماتشان مبتنی بر فناوری پیشرفته نباشد اما محصول کار آنها متفاوت است، این نوع از شرکت‌ها یکی از مدل کسب‌وکارهایی است که مورد حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال وهوشمندسازی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری که بنای خود را بر توسعه ایده‌های خلاق و راه‌گشای اقتصاد دیجیتال قرار داده است، حمایت از این مدل شرکت‌ها را به صورت جدی دنبال می‌کند، بر همین اساس تا پایان سال گذشته حدود ۱۰۰ شرکت خلاق از حمایت‌های مادی ومعنوی این ستاد بهره‌مند شدند.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این شرکت‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز تجمع ایده‌های خلاق و نیروهای کارآمد اقتصادی هستند، نفع بیشتر حمایت از آن‌ها هم به جامعه، مردم و دولت می‌رسد و توسعه اقتصاد دیجیتال را در پی دارد.

محمدی همچنین گفت: این ستاد، شرکت‌های خلاق خواهان دریافت حمایت‌های معاونت علمی و فناوری را ابتدا ارزیابی می کند و در صورتی‌که نوع فعالیت و محصولاتشان مورد تایید قرار گرفت، از آن‌ها حمایت می‌کند، نقطه قوت این نوع شرکت‌ها بهره‌گیری از ایده‌های خلاق و نوآور در ارائه محصول است،  این نوع شرکت‌ها به دنبال اثربخشی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور هستند و لزوما محصولاتشان دانش‌بنیان نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha