۲ میلیون و ۵۴۷ هزار قلم تجهیزات بهداشتی در استان مرکزی کشف شد

اراک - ایرنا - فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ۲میلیون و ۵۴۷ هزار قلم تجهیزات بهداشتی و پزشکی در این استان کشف و ضبط و ۹۱ واحد صنفی متخلف نیز در این رابطه مهر و موم شده است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار «حسن مفخمی‌شهرستانی» افزود: این اقلام در پی تشدید طرح‌های عملیاتی پلیس این استان در برخورد با مخلان تولید و پخش اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم  به دست آمده و ۱۵ نفر نیز در این خصوص دستگیر شده‌اند.

وی بیان کرد:  پس از اعلام ورود ویروس کرونا در کشور و به دنبال آن در استان، تمام ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری پلیس به مسیر بسیج همگانی دیگر اداره‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای شکست این بیماری فراگیر هدایت شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: پلیس به دنبال آن است که  با یک راهبرد جهادی، از تمام طرح‌های عملیاتی برای اثربخشی تمهیدات مدافعان سلامت در برخورد با ریشه‌کنی و از بین بردن این بیماری بهره‌گیری کند و با هرگونه ایجاد خلل در نظام تولید و عرضه تجهیزات پزشکی قاطعانه برخورد می‌کند.
سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: فرماندهی انتظامی این استان همکاری تنگاتنگی در اجرای طرح مرزبان زیستی در ورودی و خروجی بسیاری از شهرستان‌های استان دارد.

وی اظهار داشت: کارکنان انتظامی این استان به صورت مستمر در ۲۱ نقطه این استان طرح مرزبان زیستی را با همکاری دستگاه‌های مسوول اجرا می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: در حوزه مقابله با قاچاق و احتکار، ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی و اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی و ۲۰ تیم تخصصی از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی در سطح استان وارد میدان شده و رصدهای محسوس و نامحسوس و کنترل چرخه تامین، تولید و توزیع مواد مورد نیاز مردم در این شرایط حساس  را در دستور کار جدی خود قرار دارند.
سردار مفخمی شهرستانی بیان کرد: تاکنون سه انبار احتکار تجهیزات پزشکی با هماهنگی مقام‌های قضایی در سطح استان مرکزی مهر و موم شده و به متصدیان ۴۲۴ واحد صنفی متخلف تذکر داده شده و از صاحبان۷۴ واحد صنفی دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شده است.
وی تصریح کرد: با بسیج امکانات و ظرفیت‌های موجود، اقدامات موثر و قابل توجهی در برخورد با محتکران تجهیزات پزشکی و واحدهای صنفی متخلف در استان مرکزی انجام شده و اقلام کشف شده نیز در اختیار دستگاه های مسوول قرار گرفته است.

دستگیری عاملان تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی 
فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخشی دیگری از سخنانش اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا و فراگیر شدن آن در محدوده جغرافیایی استان مرکزی، بازار شایعات و انتشار فیلم‌های دروغین در فضای مجازی داغ شده و به همین دلیل با بهره‌گیری از ظرفیت پلیس فتا مقابله با انتشار دهندگان اخبار دروغ و کذب را در فضای سایبری به منظور پیشگیری از ایجاد رعب و وحشت در میان اقشار مختلف مردم و تامین امنیت روانی در دستور کار جدی دارد.

سردار مفخمی شهرستانی بیان کرد: تاکنون تعدادی از عاملان انتشار اخبار دروغ در فضای مجازی نیز در این استان دستگیر شده‌اند.

وی اظهار داشت: از دیگر  اقدامات مهم پلیس استان مرکزی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا که به همت معاونت بهداشت، امداد و درمان فرماندهی انتظامی استان در حال اجرا است، برگزاری کلاسهای آموزشی و  سم پاشی و ضد عفونی کردن یگان های مختلف انتظامی است.

وی اظهارداشت : تمام کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، مقر پلیس‌های تخصصی، بازداشتگاه‌ها، زیر نظرگاه‌ها و یگان‌هایی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند  زیر کنترل و مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیرانه قرار دارند.
استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha