۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 83711143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ورود خودروهای غیربومی به ملایر ممنوع شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴
کد خبر: 83711143
ورود خودروهای غیربومی به ملایر ممنوع شد

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر گفت: از امروز /پنجشنبه/ تردد خودروها و وسایط نقلیه‌ از استان‌های غیربومی آلوده به بیماری کرونا به داخل شهر ملایر ممنوع است.

سعید کتابی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تصمیم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان در ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا در شهرستان گرفته شد.

وی افزود: غیر از خودروهای با پلاک استان همدان، ورود سایر خودروها از دیگر شهرها و استان‌های کشور به این شهرستان ممنوع است و از سمت کمربندی‌ها به بیرون از شهر هدایت می‌شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در صورت ورود این خودروها از سه ورودی همدان به ملایر، بروجرد به ملایر و اراک به ملایر، توسط اکیپ‌های ایست و بازرسی به سمت خروجی هدایت خواهند شد.

کتابی با بیان اینکه پلیس راهور نیز در این زمینه با متخلفان برخورد می‌کند بیان کرد: اکیپ‌های ایست و بازرسی در میدان استقلال، تعاون و انقلاب از ورود این گونه خودروها به داخل شهر جلوگیری می‌کنند.

وی تاکید کرد: همچنین مراسم زیارت اهل قبور پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ اسفند و به دنبال آن در پایان سال ۲۹ اسفند در گلزار بهشت هاجر و دیگر آرامستان‌های شهرستان ممنوع است و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور از ورود افراد به آرامستان‌ها جلوگیری می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: در مبادی ورودی ملایر از سمت اراک و قم نیز اکیپ کنترل و نظارت بر بیماری کرونا واقع در میدان استقلال به صورت شبانه روزی مستقر است و با تب‌سنج از افرادی که وارد شهر می‌شوند، تست می‌گیرند.

کتابی از شهروندان درخواست کرد: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا حتما در منزل بمانند و از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کنند.

وی گفت: هم اکنون که در پیک شیوع بیماری کرونا هستیم، مردم حتما از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و بدون جهت در خیابان‌ها و بازار تردد نکنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: همچنین برگزاری هرگونه بازارچه‌های محلی، جمعه بازار و روز بازار در سطح شهر و روستاهای ملایر ممنوع است و در صورت مشاهده با آنها برخورد می‌شود.

کتابی اظهار داشت: امسال ستاد اسکان در شهرستان فعال نیست و تمامی هتل‌ها، خانه‌مسافرها و مهمان‌پذیرهای ملایر تعطیل و حق پذیرش مسافر ندارند.

وی با بیان اینکه نوروز امسال از پذیرش مسافر و گردشگر به این شهرستان معذور هستیم گفت: به تمامی فعالان حوزه گردشگری نیز ابلاغ شده تا از پذیرش مسافر خودداری کنند.

کتابی یادآور شد: تمامی نظارت‌ها و بازدیدها از سطح شهر توسط اکیپ‌های مربوطه مداوم انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم از شیوع این بیماری جلوگیری و بر آن غلبه کنیم.

طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر چهارشنبه ۲۱ اسفند، به ۹ هزار نفر و فوت ناشی از آن به ۳۵۴ نفر رسیده و تاکنون ۲ هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون ۴۴۶ نفر در بیمارستان‌های همدان بستری شدند که نتیجه آزمایش ۸۴ نفر مثبت بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha