۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 2073
کد خبر: 83711019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کنترل در جاده‌های بین شهری اهر بیشتر می‌شود

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۲۲
کد خبر: 83711019
کنترل در جاده‌های بین شهری اهر بیشتر می‌شود

تبریز - ایرنا - فرماندار اهر از اعمال محدودیت رفت و آمد در جاده‌های بین‌شهری این شهرستان در راستای مقابله با شیوع کرونا خبر داد و گفت: پلیس‌راه و اداره راهداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان، خودروهای ورودی از دیگر شهرها را کنترل و در صورت ضرورت ممانعت می‌کنند.

زاهد محمودی روز پنج شنبه در نشست فوق‌العاده ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان اهر افزود: همچنین هرگونه تجمع در مناسبت‌های چهارشنبه سوری و آرامستان‌ها در پنج شنبه آخر شال ممنوع است.

وی گفت: همچنین هیچ یک از ادارات خدمات‌رسان در ۲ ماه آینده حق قطع انشعاب مشترکان را به دلیل بدهی و در نظر گرفتن نیمه تعطیل بودن کسب و کار ندارند.

وی بابیان اینکه کارگاه‌های تولیدی و فعال در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده روزانه ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده تولید می‌کنند، گفت: کارگاه‌هایی که پیش از این مواد شوینده تولید می‌کردند بنا به شرایط حاضر خط تولید خود را به تولید مواد ضدعفونی کننده تغییر داده‌اند که جا دارد از این تصمیم تولیدکنندگان قدردانی کنیم.

محمودی  با قدردانی از شهروندانی که به توصیه‌های بهداشتی عمل می‌کنند افزود: خوشبختانه بخش زیادی از شهروندان اهری به توصیه‌های بهداشتی عمل و موارد بهداشتی را رعایت کرده‌اند اما متأسفانه هنوز بخشی دیگر از جامعه نسبت به خطرات و آسیب‌های این ویروس توجهی نمی‌کنند و این امر باعث می‌شود تا نه تنها جان خود افراد بلکه جان دیگران را نیز به خطر می‌اندازند.

رییس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان اهر در  ادامه از تعطیلی تمامی اماکن عمومی از جمله بازار هفتگی و قهوه خانه ها مطابق مصوبات قبلی ستاد خبر داد.

رییس شبکه بهداشت و درمان اهر نیز با تاکید بر این‌که کادر درمان تمامی توان خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته‌اند، گفت:  کادر درمانی لحظه‌ای در مقابله و مبارزه با ویروس کرونا تعلل نکرده‌ و  به عبارتی جان خود را کف دست‌شان گرفته‌اند تا آسیبی به شهروندان نرسد اما برای ریشه‌کن شدن این ویروس به مشارکت و همراهی مردم نیازمندیم.

محمد میرزاپور  اظهار داشت: مجموعه بهداشت و درمان شهرستان اهر در شرایطی که ویروس کرونا جان و سلامتی مردم را تهدید می‌کند در حالت آماده‌باش قرار دارد.

وی با ابراز نگرانی از کمبود مواد ضدعفونی کننده و ماسک در بیمارستان اهر افزود: با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط توانستیم ۱۰۰ واحد صنفی را به دلیل احتکار تجهیزات بهداشتی، گران‌فروشی و عدم رعایت بهداشت در شهر اهر پلمب کنیم.

میرزاپور از آغاز غربال‌گری تلفنی در رابطه با پیشگیری و شناسایی بیماران کرونایی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با اولویت‌بندی خانواده‌هایی که بیمار دارند این طرح را شروع کرده اند و تاکنون با نزدیک به ۵ هزار خانواده تماس برقرار شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha