۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۴۹
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83710554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیماریابی قبل از وقوع مرحله شدید در سمنان

۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۴۹
کد خبر: 83710554
بیماریابی قبل از وقوع مرحله شدید در سمنان

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: قرارگاه سلامت از سوی این دانشگاه با همکاری سپاه و بسیج به منظور ایجاد زیرساخت‌های مناسب، به منظور بیماریابی قبل از وقوع گام شدید، تشکیل شد.

نوید دانایی روز پنجشنبه به ایرنا گفت: شهروندان سمنانی دارای برخی علائم بیماری مشابه سرماخوردگی و ابتلا به ویروس کرونا می‌توانند با مراجعه به قرارگاه الکترونیک سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از شرایط بیماری خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: مراجعه به این مراکز سبب می‌شود تا چنانچه فردی مشکوک به  ابتلا به ویروس کرونا بود قبل از ورود به گام وخیم و شدید، شناسایی و اقدامات لازم درمانی به سرعت آغاز شود.

دانایی اضافه کرد: پس از شناسایی بیمار مبتلا، پیگیری‌های بعدی از طریق مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت برای وی انجام می‌شود.

این مقام مسوول گفت: شهروندان استان سمنان می‌توانند برای شناسایی بیماری خود به سامانه الکترونیکی به نشانی www.salamat.gov.ir مراجعه کرده و به سوالات مطرح شده در این سامانه پاسخ دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که با همدلی، وفاق ملی، همکاری تنگاتنگ و مشترک بتوان در اسرع وقت خبر شکست این ویروس را در سراسر کشور بشنویم.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو هفته  است که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، بیان کرد: این مهمان ناخوانده در ابتدای ورود به دلیل ناشناخته بودن، ترس و وحشت در میان مردم ایجاد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه راه‌اندازی این قرارگاه در راستای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا است، گفت: گذشت زمان و اطلاع‌رسانی مناسب سبب شد تا مردم نیز به عنوان یکی از مهمترین عوامل کنترل و مقابله با آن وارد میدان شوند که امیدواریم از سرعت انتشار و زمان همه‌گیری آن بکاهند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد که از ظهر دیروز ۹۵۸ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۹ هزار نفر رسید، این تعداد در استان سمنان با ۶۳ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۸۴ نفر افزایش یافت.

در حالی که تا ابتدای هفته جاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تعداد مبتلایان، بهبود یافتگان و فوتی های کرونا را روزانه به رسانه ها اطلاع رسانی می کردند، روز شنبه از سوی این ۲ دانشگاه عنوان شد که از وزارت بهداشت دستور گرفته‌اند تا هیچ گونه اطلاع رسانی نداشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها