اقلام بهداشتی و ضدعفونی روزانه به کودکان کار تهران ارائه می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: روزانه اقلام بهداشتی و پیشگیرانه از جمله ماسک، مواد ضد عفونی کننده و دستکش از طریق انجمن ها و موسسه های فعال در اختیار کودکان کار و خیابان قرار می‌گیرد.

امین شاهرخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موسسه ها و سازمان های مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی به مکان هایی که تردد کودکان کار و خیابانی است مراجعه می کنند و برای پیشگیری از بیماری کرونا اقلام بهداشتی را میان آنان توزیع می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: همچنین آموزش های لازم از جمله نحوه شستشوی دست ها، لمس نکردن وسایل و استفاده از دستکش ها و سایر موارد را به کودکان کار ارائه می کنند.

وی با بیان اینکه تاکید بهزیستی استان تهران ماندن کودکان کار و خیابانی در منازل است گفت: برای آگاه سازی و کاهش خطرات حضور کودکان کار و خیابان و خانواده های آنان در اماکن پر خطر هشدارهایی داده شده است.

شاهرخی تاکید کرد: بر اساس تصمیم کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر سازمان بهزیستی و بخشنامه های این کمیته، در حال حاضر طرح ساماندهی و پذیرش کودکان کار در مراکز در دستور کار نیست و امکان قرنطینه وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: جذب کودکان کار و خیابان در مراکز قرنطینه به صورت موردی و با تشخیص و دستور مراجع قضایی انجام می شود در این زمینه، سه مرکز شبانه روزی فعال است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور به ٨٠٤٢ نفر رسید/ ٢٧٣١ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند/ تاکنون ٢٩١ از هموطنان نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha