استاندار کردستان: خانەهای حمایتی بهزیستی در همە شهرها احداث شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: ساخت خانه‌های حمایتی بهزیستی در همه شهرستان‌های استان برای حمایت از این قشر ضروری است و باید در دستور کار این نهاد خدماتی و حمایتی قرار گیرد.

بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در بازدید از خانه حمایتی سالمندان و سرای سالمندان سنندج اظهار داشت: ایجاد خانه‌های حمایتی برای سالمندان امری لازم است بنابراین ضروری است این طرح در همه شهرستان‌های استان اجرا شود.

وی اضافه کرد: در صورت لزوم زمین مورد نیاز برای احداث خانه های حمایتی را به صورت رایگان به بهزیستی واگذار می‌کنیم تا این نهاد بتواند این بناها را با هزینه کمتر احداث و اختیار این اقشار قرار دهد.

مرادنیا با بیان اینکه همه معتمدین و مسوولان وظیفه دارند از سالمندان حمایت کنند، افزود: این قشر در سال‌های نه چندان دور زحمات زیادی برای جامعه کشیده و ما نیز وظیفه داریم از آنان به هر طریقی حمایت و قدردانی کنیم.

استاندار کردستان ضمن دیدار و دلجویی از سالمندان ساکن در این سرا، در جریان روند خدمات رسانی و مسایل و مشکلات این افراد قرار گرفت و دستور داد مشکلات شان از سوی بهزیستی بررسی و بر طرف شود.

احداث خانه حمایتی بهزیستی به صورت پایلوت در پنج استان اجرایی شده و هر خانه ظرفیت پذیرش ۱۰ سالمند را دارد.

۱۳۰ هزار و ۹۰۱ نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha