۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۳۳
کد خبرنگار: 1223
کد خبر: 83667706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ هزار نفر سرپرست خانوار در مناطق روستایی و عشایری خراسان شمالی بیمه ندارند

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: براساس آمارها، این استان در بخش بیمه‌ای نسبت به استان‌های دیگر در رده پایین قرار دارد که اینک ۵۰ هزار نفر سرپرست خانوار در مناطق روستایی و عشایری استان بیمه ندارند

محمد رضا غلام زاده روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد راهبردی بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر که برای دهیاران شهرستان های گرمه و مانه و سملقان برگزار شد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس دستور استاندار باید تا پایان امسال رشد ۸۰ درصدی پوشش بیمه روستایی و عشایری را در استان داشته باشیم.

وی گفت: شهرستان مانه و سملقان کمترین پوشش بیمه ای را  در استان دارد که باید این افراد شناسایی و زیرپوشش بیمه های اجتماعی قرار گیرند.

وی ادامه داد: در استان خراسان شمالی در حال حاضر ۴۵ درصد جامعه هدف زیر پوشش این صندوق قرار گرفته است.

غلام زاده بیان کرد: یکی از خدماتی که دولت در حوزه روستاها انجام می دهد کمک بلاعوض است و یارانه بیمه‌ای که ماهانه ۱۱۰ هزار تومان یعنی چیزی بیش از دو و نیم برابر یارانه نقدی است که برای هر فرد در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ برای هر نفر یک میلیون ۳۲۰ هزار تومان یارانه دولت برای روستاییان و عشایر در نظر گرفته شده است.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان ۱۳۴ روستا دارد که حدود ۷۵ درصد جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی سکونت دارند؛  حرفه اصلی آنان کشاورزی و دامپروری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha