دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد هستند

بجنورد- ایرنا- معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ۲۵ هزار کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد کشور عضویت دارند.

مرتضی طاهریان، چهارشنبه  در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، هدف از برگزاری جریان فرهنگ و هنر مساجد ایران (فهما) را نگاه جشنواره ای ندانست و با تاکید بر اینکه ارزیابی استان ها و انتخاب پایتخت فهما نیز نباید به نگاه صرف رقابتی تبدیل شود، افزود: تدوین و اجرای طرح فهما تنها بر این مبنا نبوده که کانون های برتر  شناسایی و جایزه ای داده شود، بلکه تمام تلاش ما ارزیابی نقاط قوت و ضعف و ایجاد فضایی برای رشد فعالیت های ارزشمند مسجدی است.

وی بر اهمیت آمار و اطلاعات کانون های مساجد تاکید کرد و گفت: با راه اندازی سامانه بچه های مسجد به بسیاری از اطلاعات شخصی و هویتی اعضای کانون ها رسیده ایم که این مهم در سه مرحله ثبت کانون ها، اعضا و ثبت فعالیت های کانون های مساجد به انجام رسیده است.

وی، با بیان اینکه زیرساخت های آماری و اطلاعاتی مناسب شده است، افزود: در این راستا رویداد ملی فهما تعریف شد تا کانون ها شناسایی و سرجمع فعالیت های آن ها در دو حوزه کانونی و اداری همکاران مشخص و معرفی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز رویداد ملی فهما را حرکتی ارزشمند دانست و اظهار داشت: با اجرای این طرح تمامی فعالیت ها ساماندهی خواهد شد و این امر به شفاف سازی هر چه بهتر کانون ها کمک می کند.  

حسین فرخنده،  اجرای رویداد ملی فهما را مهم خواند و افزود: این امر موجب می شود تا بتوانیم افق و چشم انداز بهتری را در اجرای فعالیت های کانون ها ترسیم کرده و شاهد رونق هر چه بیشتر فعالیت ها باشیم.

وی، بهره گیری از ظرفیت های مردمی در فعالیت های کانون های مساجد را ضروری خواند و گفت: برنامه ها می باید ساختار مردمی داشته باشد تا بتوانیم شاهد رونق کانون های مساجد استان باشیم.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری هزار و ۱۰۰ مسجد دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha