۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83584120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشر فرهنگ نماز در جامعه مردم‌محور شود

سمنان- ایرنا- عضو هیات امنای ستاد اقامه نماز کشور گفت: نشر فرهنگ نماز به عنوان رکن ارزشی و معنوی در جامعه مردم‌محور شود.

سید احمد زرهانی روز شنبه در حاشیه اجلاسیه نماز استان سمنان در سالن شهید مطهری این شهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مردم به عنوان رکن مهم حکومت نقش غیرقابل انکاری در نشر فرهنگ نماز در جامعه دارند و بسیاری از امور در جامعه باید به مردم واگذار شود.

وی خاطر نشان کرد: سمنان در برگزاری بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز کشور در سال گذشته خوش درخشید و این آیین به بهترین شرایط ممکن برگزار شد.

عضو هیات امنای ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز امسال در استان گلستان برگزار می‌شود و در ماه‌های گذشته مقاله‌های قابل توجهی به این ستاد در ترویج فرهنگ نماز ارسال شده است.

زرهانی اضافه کرد: مسجد، خانواده و مدارس سه رکن مهم برای ترویج نماز در جامعه هستند که این ارکان مکمل یکدیگر برای افزایش معنویت محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: صاحبنظران در نشر و ترویج نماز در جامعه بحث و تبادل نظر کنند و بسیاری از آسیب‌ها با توجه به این رکن مهم کاهش خواهد یافت.

عضو هیات امنای ستاد اقامه نماز کشور گفت: نشر فریضه نماز از سیاست‌های کلان در کشور در جامعه است که این اصل با همدلی و هماهنگی نهادهای مرتبط  باید بیش از پیش در جامعه تقویت شود.

در این نشست حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از معلمان و دانش آموزان استان حضور داشتند.

۷۹۵ نفر فرهنگی، ۴۳ روحانی فرهنگی و ۳۵۳ روحانی غیرفرهنگی وظیفه اقامه نماز را در مدارس استان سمنان برعهده دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها