تظاهرات ضد آمریکایی در مناطق فلسطینی به خشونت کشیده شد

تهران - ایرنا - فلسطینیان امروز (سه شنبه) در جریان اعتراض به تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهرک سازی در اراضی اشغالی و نیز شهادت یک اسیر فلسطینی با نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی درگیر و ۳۸ نفر از آنان در مناطقی از کرانه باختری و قدس اشغالی مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هلال احمر فلسطین در اطلاعیه ای اعلام کرد که در جریان اعتراض در شهر "بیت لحم" در جنوب کرانه باختری و نیز شهرک "الوطیس" در شرق قدس اشغالی ۳۸ فلسطینی در پی شلیک نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی مجروح شدند.

تجمع های امروز فلسطینیان در اعتراض به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهرک سازی در اراضی اشغالی و نیز محکوم کردن شهادت یک اسیر فلسطینی به نام "سامی ابودیاک" به علت اهمال پزشکی در زندان های اسرائیل ترتیب داده شد.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که دولت ترامپ "پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها" اعلام می‌کند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست.

این اظهارات پمپئو با محکومیت‌ های گسترده در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی رو به رو شد و موج جدیدی از تجمع های اعتراضی در فلسطین را در پی داشت.

دولت ترامپ پیش‌تر در اقداماتی علیه فلسطینی‌ ها، بیت‌ المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و همچنین اشغالگری این رژیم در بلندی‌های جولان سوریه را به رسمیت شناخته بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha