۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 83568096
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۳۱ درصدی سفر شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران

باکو – ایرنا – کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان روز دوشنبه گزارش داد، در ۱۰ ماهه سال جاری  میلادی، سفر شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران ۳۱.۵ درصد افزایش یافته است .

بنا بر این گزارش ، در ۱۰ ماهه اول  سال  ۲۰۱۹ میلادی چهار میلیون و ۶۵۴  هزار نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان به کشورهای خارجی سفر کردند که ۳۶.۵ درصد از این سفرها  به جمهوری اسلامی ایران بوده است .

کارشناسان ، دلیل افزایش سفر شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران را افت ارزش پول ملی ایران در برابر ارزهای خارجی و افزایش قدرت خرید منات ( واحد پول ملی جمهوری آذربایجان ) می دانند.

ایران در سال های اخیر همواره در مرکز توجه گردشگران آذربایجانی بود و اتباع این کشور بیشتر با انگیزه خرید، درمان و معالجات پزشکی ، زیارت اماکن دینی و انجام سفر زمینی به جمهوری خودمختار نخجوان به ایران سفر می کنند.

  در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی همچنین  ۲۸.۸ درصد از شهروندان جمهوری آذربایجان به گرجستان ، ۱۷.۵ درصد به روسیه ، ۱۱.۶ درصد به ترکیه و ۵.۶ درصد به کشورهای دیگر سفر کردند .

  همچنین در  این مدت  تعداد سفر شهروندان آذربایجانی به گرجستان در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۱۲.۹ درصد ، به روسیه  ۶.۳ درصد و به ترکیه ۴.۵ درصد افزایش نشان می دهد .

بر اساس این گزارش، در ۱۰ ماهه اول سال جاری میلادی بیش از ۲ میلیون و ۶۲۸.۴ هزار نفر از کشورهای خارجی به جمهوری آذربایجان سفر کرده‌اند که در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۱۰.۸ درصد بیشتر است .

  این گزارش افزود:  ۲۹.۸  درصد از مسافران خارجی از روسیه ، ۲۲.۱ درصد از گرجستان ، ۹.۸درصد از ترکیه ، ۸.۲ درصد از ایران ، ۳.۷ درصد از عربستان ، ۲ درصد از امارات  متحده عربی و بقیه نیز از دیگر کشورهای جهان بوده است .

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha