۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۷
کد خبر: 83566554
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برندگان بورسیه رودز ۲۰۲۰  دانشگاه ام.آی.تی اعلام شدند

تهران-ایرنا- بورسیه رودز ۲۰۲۰ به پنج دانشجوی «موسسه فناوری ماساچوست» (MIT) تعلق گرفت؛ این پنج دانشجو که یک اردنی و چهار آمریکایی هستند پاییز آینده تحصیلات تکمیلی کاملا رایگان خود را در دانشگاه آکسفورد آغاز می‌کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی موسسه فناوری ماساچوست، بورسیه رودز (Rhodes Scholarship) از جوایز بین‌المللی تحصیلات تکمیلی برای تحصیل در دانشگاه آکسفورد است. این بورسیه را «سسیل رودس»، تاجر و سیاستمدار انگلیسی برای ترویج وحدت بین ملل انگلیسی زبان و ایجاد یک حس رهبری مدنی و بردباری اخلاقی در رهبران آینده بدون توجه به مسیری که برای حرفه‌شان انتخاب کرده‌اند، بنیان گذاشت.

معیارهای این بورسیه برای انتخاب افراد بر اساس پیشرفت تحصیلی و موفقیت‌های آکادمیک دانشجویان، توانایی مدیریتی، درستی رفتار و ویژگی‌های دیگر شخصیتی آن‌ها است. 

بر اساس این گزارش، دانشجویان موسسه فناوری ماساچوست که برای دریافت بورسیه معتبر رودز ۲۰۲۰ انتخاب شده‌اند عبارتند از  «علی داهر» از اردن، «کلر هالوران»، «فرانسیسکا واشکلسلو»، «بیلی اندرسون ولتز» و «مگان یاماهو» که هر چهار نفر از آمریکا هستند.

آن‌ها پاییز آینده تحصیلات تکمیلی خود را که بودجه آن کاملاً تامین شده است، در دانشگاه آکسفورد در آمریکا آغاز می‌کنند. هر ساله ۳۲ بورس تحصیلی رودز به شهروندان آمریکایی و بورس‌های تحصیلی اضافی به شهروندان غیرآمریکایی اعطا می‌شود.

هالوران، واسکنسلو، ولتز و یاموآ در زمره طبقه‌ی فرهیختگان آمریکایی که بورسیه رودز  ۲۰۲۰ را دریافت کرده اند، قرار خواهند گرفت؛ اما داهر بورسیه رودز برای کشورهای سوریه، اردن، لبنان و فلسطین را دریافت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha