۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 83556885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ کیلومتر حریم رودخانه در سامانه کاداستر ثبت شد

بیرجند - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: اطلاعات ۷۰۰ کیلومتر حریم و بستر رودخانه‌های فصلی استان در سامانه حدنگار(کاداستر) سازمان ثبت اسناد و املاک، ثبت نهایی شد.

سید سعید پورجعفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها و صیانت از آن امری بسیاری ضروری و اجتناب ناپذیر است از این رو اقدام‌های بسیاری برای ساماندهی رودخانه‌های استان انجام شده است.

وی طول رودخانه‌های فصلی استان را ۱۶ کیلومتر دانست و بیان کرد: ساماندهی رودخانه‌های استان بر اساس اولویت در محدوده و حریم شهرها و روستاها انجام می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: پارسال ۱۵ پروژه اجرایی برای ساماندهی رودخانه‌های استان با اولویت مکان‌های پرجمعیت اجرا شد.

وی افزود: بخشی از بستر رودخانه‌های روستای اسفندیار طبس، شهرستان‌های بشرویه، فردوس، قاین، روستای سده، قهستان، طبس مسینا، گزیک، سربیشه و شهر نهبندان و بیرجند ساماندهی شده است.

پورجعفر، ایمن‌سازی شهرها و روستاها از خطر سیلاب‌های مخرب را یکی از اهداف ساماندهی رودخانه‌ها برشمرد و عنوان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها رفع تصرف و تخریب شده است.

وی از رفع تصرف و بازگشایی ۹ مورد ساخت و ساز در حریم رودخانه چهارده بیرجند خبر داد و یادآور شد: همچنین بخش‌هایی از رودخانه شاهرود بیرجند به طول ۳۰ کیلومتر بازگشایی شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تاکید کرد: بارندگی‌ها و خسارات ناشی از سیل تلنگری بود که هیچگاه نباید از سیل و خطرات آن حتی در نقاط خشک غافل شد و مردم باید بدانند تصرف خانه سیل (مسیر و حریم رودخانه‌ها) تهدیدی جدی برای آنها است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها