۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 760
کد خبر: 83538520
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکید مقام افغانستانی بر راهبرد مشترک منطقه ای برای مبارزه با تروریسم

تهران- ایرنا- رئیس اجرایی حکومت افغانستان بر ضرورت ارایه راهبرد مشترک برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت،‌ شکوفایی منطقه سازمان همکاری شانگهای منوط به صلح و ثبات در افغانستان است و در نتیجه،‌ باید برای حل چالش های مشترک با شیوه ای جامع و جمعی با یکدیگر همکاری کنیم.

به گزارش شبکه طلوع، "عبدالله عبدالله" امروز(شنبه) در هجدهمین نشست نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای در تاشکند ازبکستان گفت:‌ برای تقویت اجماع ملی در تلاشیم و امیدواریم همه کشورهای ذینفع منطقه ای و بین المللی حامی روند مذاکرات صلح،‌ در این زمینه با هم همکاری کنند. همکاری عامل کلیدی سیاست های خارجی، امنیتی و اقتصادی افغانستان است.

وی افزود: معتقدیم با همکاری و یکپارچگی نه تنها فرصت های جدید برای توسعه و رشد سراسر منطقه گسترده و غنی ما ایجاد می شود بلکه می توان بر موانع ساختاری فایق آمد و با چالش های مشترک مقابله کرد.

عبدالله خاطر نشان کرد، مشارکت مردم افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری با وجود تهدیدهای داعش و طالبان، گامی به جلو در زمینه برقراری صلح در این کشور بود.

وی از سازمان همکاری شانگهای به عنوان یک پایگاه منحصر بفرد منطقه ای برای یکپارچگی ایده ها، سیاست ها و پروژه های مربوط به مسایل منطقه ای، از تجارت، توسعه زیرساخت گرفته تا مبارزه با مواد مخدر و تروریسم- یاد و از تلاش های نیروهای دفاع ملی و امنیتی در مبارزه با گروه های تروریستی تقدیر کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha