۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1460
کد خبر: 83491925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست معرفی کتاب دفاع مقدس در اردکان برگزار شد

۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
کد خبر: 83491925
نشست معرفی کتاب دفاع مقدس در اردکان برگزار شد

یزد - ایرنا - نشست معرفی کتاب دفاع مقدس روز پنجشنبه با حضور سید رسول فاتحی همرزم شهید محسن حججی و تعدادی از مسئولان محلی در محل گنجینه ایثار و شهادت اردکان برگزار شد.

 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان در این نشست گفت:‌ مطالعه کتاب با رنگ و بوی جبهه و شهدا نسل امروز را با رشادت‌های آنها آشنا می‌کند.

حسین پایدار اضافه کرد: تاثیری که کتاب در نسل جدید می‌گذارد زمینه را برای امنیت، صلابت و استقلال کشور فراهم می‌کند و کتاب سبب شناخت بیشتر از تاریخ جنگ،  فکر و اندیشه می‌شود. 

 فاتحی از رزمندگان مدافع حرم  با بیان خاطره‌هایی از شهید حججی، شجاعت شهدای مدافع حرم به ویژه این شهید را توصیف کرد و افزود: شهادت حججی به گونه‌ای مردم ایران و جهان را تحت تاثیر قرار داد که او را به شهیدی بین‌المللی تبدیل کرد و این به خاطر سربلندی و شهامت مثال زدنی اوست که ذره‌ای در برابر داعشی‌ها خم به ابرو نیاورد و تا آخرین نفس ایستادگی کرد.

در نشست‌یادشده سه تن از کتابداران اردکان به معرفی کتاب با موضوع دفاع مقدس پرداختند.

همچنین اشرف تقدیری، کارشناس فرهنگی و روابط عمومی اداره کتابخانه های اردکان کتاب « راز کانال کمیل» را معرفی کرد و مطالعه سرگذشت رزمنده‌های مظلوم این کانال را به همه توصیه کرد.

فاطمه اربابی فرد و حمیده غفوری، کتابداران کتابخانه آیت‌الله حائری اردکان کتاب‌های خاطرات ایران و رهایی از اسارت را معرفی کردند.

 همچنین از فاتحی، سید مصطفی میرشمسی کتابدار جانباز ۷۰درصد اردکان، محمدعلی خودستان مسئول کتابخانه شهید فاضل خودستان و برادر شهید و فاطمه طایفی خواهر شهید و مسئول کتابخانه مسجدالرسول تجلیل شد.

همچنین رقیه کرمانیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان، ‌ اباذر غفوری شهردار و دیگر مسئولان شهرستان به بازدید گنجینه ایثار و شهادت پرداختند و یاد و خاطره شهدای هفته دفاع مقدس را گرامی داشتند.

هم اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در اردکان فعال است.
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.
۷۵۴۴ / ۲۰۴۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha