۱ مهر ۱۳۹۸، ۷:۲۳
کد خبر: 83486451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه دفاع مقدس در یزد گشایش یافت

۱ مهر ۱۳۹۸، ۷:۲۳
کد خبر: 83486451
نمایشگاه دفاع مقدس در یزد گشایش یافت

یزد - ایرنا - نمایشگاه فرهنگی دفاع‌مقدس با عنوان ( پاتوق آسمانی ) یکشنبه‌شب با حضور جمعی از مسئولان محلی و مردم در باغ‌ موزه دفاع‌ مقدس شهر یزد گشایش یافت .

در این نمایشگاه در ۲۰ غرفه انواع محصولات فرهنگی و هنری شامل کتاب و وسایل صوتی و تصویری در خصوص دوران دفاع‌مقدس عرضه شده است.

همچنین در کنار آن مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و نقاشی برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده است .

مدیرکل حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: این نمایشگاه با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مرکز استان دایر شد.

سرتیپ رضا هدایتی در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا افزود: عموم شهروندان تا هفتم ماه مهرماه سال‌جاری همه شب از ساعت ۲۰ ای ۲۲ می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: پخش برنامه زنده شبانه «قصه عشق» به منظور تبیین از خود گذشتگی‌های رزمندگان از دیگر برنامه‌های  تدارک دیده شده است.

به گفته وی،  برپایی نمایشگاه دائمی اسناد دفاع‌مقدس به منظور نمایش اقلام حجمی و اسنادی آن دوران از دیگر برنامه‌هاست.

هدایتی گفت: برگزاری دوره یکروزه هم‌اندیشی استادان دفاع مقدس به منظور تجلیل از آنها و راویان برپا می‌شود.

وی همچنین از اکران تئاتر صحنه‌ای «زیرپلک ماه» خبر داد و افزود: این کارهنری از چهارشنبه سوم مهرماه با موضوع تبیین نقش زنان در دفاع‌مقدس در سالن بسیج هنرمندان در خیابان مهدی به روی صحنه می‌رود.

 هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز شد.

امسال سپاه یزد به مناسبت هفته دفاع مقدس ۲۴۰۰ برنامه و نهادهای اداری نیز ۷۰۰ برنامه مختلف به همین مناسبت برگزار می‌کنند.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰۰ هزار نفر آن عضو  اقشار مختلف بسیج هستند، این استان ۵۰ هزار رزمنده نیز دارد و در دفاع مقدس سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرد، همچنین ۱۰ هزار جانباز و  ۷۷۷ نفر آزاده دارد. 

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۱۹ ماه و ۸ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ارتش عراق با حمایت استکبار جهانی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی در ایران  از زمین و هوا و دریا به خاک کشورمان حمله کرد.

یگان‌های پیاده عراق که به انواع سلاح‌های  سبک و سنگین شرق و غرب در آن زمان مسلح بود،. سنگین‌ترین واحد پیاده نظام منطقه خاورمیانه را در اختیار داشت.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha