۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83476759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز ۲۵۸ طرح سرمایه‌گذاری درهرمزگان صادر شد

۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 83476759
مجوز ۲۵۸ طرح سرمایه‌گذاری درهرمزگان صادر شد

بندرعباس-ایرنا - درنشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان مجوز ۲۵۸ طرح سرمایه گذاری بخش کشاورزی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال صادر شد.

فریدون همتی یکشنبه شب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان افزود: این طرح ها شامل ۱۵۲ طرح از طرح‌های مصوب همایش سرمایه‌گذاری هرمزگان که چند ماه قبل در بندرعباس برگزار شد و همچنین تعداد دیگری از طرح‌ها که متقاضیان آن‌ها را مستقیم به سازمان جهادکشاورزی هرمزگان داده‌ بودند می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در بخش‌های گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام سبک و سنگین، پرورش دام و طیور، تکثیر و پرورش میگو، پرورش ماهی در دریا هستند.

آب‌ شیرین کن‌ها مسوول تامین آب شرب شهرها تا فاصله ۱۰۰کیلومتری

استاندار هرمزگان اظهار داشت: براساس سیاست گذاری انجام‌شده تا فاصله ۱۰۰ کیلومتری ساحل از ظرفیت آب‌شیرین کن‌ها برای تامین آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد و روان آب‌ها، آب‌های سطحی و سدها برای بخش کشاورزی، دام و شرب مناطق دورتر بکار گرفته شود.  

همتی تصریح کرد: این نیازمند سرمایه گذاری بزرگی بوده که بخشی از آن در سال جاری و سال گذشته تامین شده و وزارت نیرو با خرید تضمینی ۵۰ هزار مترمکعب آب از آب‌شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس موافقت کرده است.  

وی افزود: همچنین پیگیر دریافت مجوز خرید تضمینی ۱۵۰ هزار مترمکعب دیگر از این آب‌شیرین کن با استفاده از منابع مالی ملی برای استان هستیم.  

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این آب برای صنایع و شهرها و روستاها مورد استفاده قرار خواهد گرفت که امیدواریم در سفر رییس جمهوری به هرمزگان بتوان موافقت لازم را کسب کرد.   

وی تحقق این برنامه را زمینه ساز تحول بزرگ برای هرمزگان خواند و افزود: این اجرای این سیاست موجب پایداری اقتصادی روستاها و رونق کشاورزی و دامداری می شود.  

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha