۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 786
کد خبر: 83469350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴ اولویت توسعه علمی و پژوهشی در نشست شورای راهبردی کیش به تصویب رسید

کیش - ایرنا- افزایش جذب دانشجوی خارجی، استقرار کامل دولت الکترونیکی، تشکیل شورای پژوهشی و کارگروه بین المللی هماهنگی همکاریهای علمی و پژوهشی به عنوان ۴ اولویت توسعه علمی-آموزشی در شورای راهبردی کیش به تصویب رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست که به ریاست غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، ابتدا گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در خصوص پیاده سازی شهر دانشی کیش با موضوع راه اندازی مرکز نوآوری، مرکز فناوری و تفاهمنامه های منعقد شده با مراکز دانشگاهی، پژوهشی و معاونت علمی ریاست جمهوری مطرح و ارائه شد.

در ادامه اعضای شورای راهبردی  شهر دانشی کیش، نظرات خود را پیرامون روند ساماندهی شهر دانشی بیان کردند و در پایان این جلسه مقرر شد جلسات به طور ماهیانه برگزار شود، همچنین  کارگروه هماهنگی  همکاری های علمی و پژوهشی بین المللی تشکیل و شورای پژوهشی سازمان برای ساماندهی تقاضاهای پژوهشی شکل بگیرد.

همچنین در این جلسه اعضا بر برنامه ریزی به منظور افزایش جذب دانشجویان خارجی و همکاری بین دانشگاهی واحد های مستقر در کیش از قبیل رشته ها، پروژه های پژوهشی و نهایتاً دانشگاه مشترک با کشورهای دیگر تاکید کردند.

 رفع کاستی های استقرار دولت الکترونیک در جزیره با ایجاد هماهنگی بین تمامی فعالیت های انجام شده و برنامه ریزی کارهای آتی با نظارت شورای راهبردی نیز یکی دیگر از مواردی بود که درجلسه شورای راهبردی شهر دانشی کیش مورد تصویب قرارگرفت. 

این نشست با حضور  ناصرآخوندی معاون اقتصادی و سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان، دکتر رضا فرجی دانا استاد دانشگاه تهران، دکتر حسین سالارآملی استاد دانشگاه امیرکبیر، دکتر محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر مجتبی صدیقی استاد دانشگاه امیرکبیر، دکتر حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، دکترداریوش سلیمی مدیرعامل موسسه آموزشی علوم و فنون کیش و دبیر شورای راهبردی شهردانشی و دکتر علی معینی استاد دانشگاه تهران و مشاور پژوهشی موسسه آموزشی علوم و فنون کیش به عنوان اعضای این شورا برگزار شد. 

تبدیل کیش به شهر دانش به عنوان یکی محورهای توسعه از اوایل امسام  مورد توجه این منطقه آزاد قرار گرفت  و در این راستا خرداد ماه گذشته راهکارهای بهره گیری از ظرفیت‌های جزیره کیش و تواتمندیهای علمی دانشگاه تهران برای تبدیل این جزیره به الگو شهر دانش و مرکز بین المللی گردشگری علمی در نشستی با حضور مدیرعامل منطقه آزاد کیش و رئیس دانشگاه تهران بررسی شد.

در این نشست که با حضور دکتر نیلی رئیس دانشگاه تهران برگزار شد، دکتر مظفری مدیر عامل منطقه آزاد کیش از آمادگی کامل این منطقه برای همکاریهای علمی و بهره گیری از توانمندیهای علمی و فنی دانشگاه‌های کشور برای توسعه علمی جزیره کیش و تبدیل یافته‌های علمی به ثروت ملی خبر داد.

1339

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha