۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83448891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای آمریکای لاتین

۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83448891
صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای آمریکای لاتین

تهران-ایرنا- صادرات خدمات فنی و مهندسی یکی از مزیت‌های اقتصادی ایران برای افزایش تجارت خارجی محسوب می‌شود؛ احداث سد، تونل انتقال آب، نیروگاه، ایستگاه‌های برق فشار قوی بخشی در کشورهای مختلف از جمله برخی کشورهای آمریکای لاتین، از جمله فعالیت‌های بخش خصوصی در این زمینه است.

در این ارتباط،‌ شرکت‌های ایرانی از جمله مپنا، نام آوران آب سد و صانیر در پروژه‌های زیرساختی تعدادی از کشورها از جمله عراق و عمان حضور موثری داشته‌اند.

نمونه دیگر اجرای پروژه‌های توسعه‌ای از سوی پیمانکاران ایرانی در افغانستان است که علاوه بر کمک به ارتقای جایگاه کشورمان در همسایه شرقی، بالغ بر ۱۷۵ هزار دلار ارزش و آورده اقتصادی برای ایران به همراه خواهد داشت.

تداوم اجرای پروژه چند منظوره «اوما اویا» شامل سد، تونل انتقال آب و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی توسط شرکت ایرانی فرآب در کشور سری لانکا و پیشرفت بیش از ۹۴ درصدی آن نیز از دیگر اقدامات دولت حاضر در زمینه خدمات فنی مهندسی بوده است.

همچنین می‌توان به احداث ایستگاه‌های برق فشار قوی توسط شرکت پارسیان در شهر «دو سو» نیجر به ارزش۱۲ میلیون دلار، امضای قرارداد تکمیل گازسوز کردن ۱۲ هزار تاکسی سنگال در سه سال و امضای قرارداد پروژه مخابراتی نیجر توسط شرکت تعاونی فرهیختگان پیام همراه اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha