۶ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 1781
کد خبر: 83448832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حکایت و نصیحت های اخلاقی به نظم و نثر در «سبک باران»

بندرعباس-ایرنا- کتاب «سبک باران» که نویسنده آن احمد سایبانی می باشد در ۱۳۲ صفحه و ۲ هزار نسخه توسط انتشارات زعیم به چاپ رسیده است.

این کتاب حاوی سخنان برخی از شخصیت ها، حکایت و نصیحت های اخلاقی به روش نظم و نثر می باشد که علاوه بر آن نکات روان شناسی نیز آورده شده است.

در بخشی از این کتاب با عنوان «هنر تعریف کردن» آورده شده است: بیان صفات خوب دیگران در صورتی که بدون چاپلوسی و دور از نیرنگ و ریا باشد، برای تحکیم شخصیت گوینده نیز عامل موثری می تواند باشد و این چیز کمی نیست.

در کتاب سبک باران به موضوعاتی شامل، مقام معلم، وفای به عهد، نیکی، مال اندوزی، سکوت، کم گویی، راز گشودن، دوستی، رازها و نیازها، وصیت اسکندر، خویشتن داری، سنت جاهلیت، از ما نخورده باشی، آرزوی آدمیت و سیمای امیرکبیر به نقل از شخصیت های بزرگ در طول تاریخ پرداخته شده است.

کتاب هایی مانند، از بندر جرون تا بندرعباس، فین بندرعباس، دانشنامه خلیج فارس و بندرعباس و هلال طلایی از این نویسنده هرمزگانی انتشار و به چاپ رسیده است.

درباره نویسنده

احمد سایبانی، نویسنده و پژوهشگر هرمزگانی، سال ۱۳۱۲ در بندرعباس متولد شد که در مهرماه ۱۳۳۸ به دانشسرای عالی تهران راه یافت و پس از دریافت مدرک تحصیلی لیسانس، برای ادامه خدمات فرهنگی و آموزشی به شهر خود بازگشت و تا زمان بازنشستگی در مشاغل مختلف آموزشی و اداری خدمت کرد.

۹۹۴۴ / ۶۰۴۸

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha