تامین تغذیه دانشجویان نیازمند کمک دولت است

تهران- ایرنا- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با افزایش قیمت کالاها تامین تغذیه دانشجویان با مشکلاتی روبه رو شده است که تامین اعتبارات و کمک های اقتصادی دولت باید تداوم داشته باشد.

«عبدالمجید خشنود» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش اظهار داشت: استقرار نظام ایمنی و سلامت در دانشگاه ها سبب رعایت استانداردهای جهانی و همچنین حفظ سلامت و ایمنی جامعه دانشگاهی می شود.

وی با یادآوری رشد تورم در جامعه اظهارداشت: با افزایش قیمت ها تامین تغذیه دانشجویان با مسائل و مشکلات بسیاری روبه رو شده است.

معاون دانشگاه خواجه نصیر افزود: بر این اساس تامین اعتبارات و به عبارت دیگر کمک های اقتصادی دولت باید تداوم داشته باشد؛ در غیر این صورت تامین و توسعه رفاه دانشجویان به ویژه در زمینه تغذیه با دشواری روبه‌رو می شود.

خشنود تصریح کرد در سال تحصیلی ۹۷ دولت در این خصوص بسیار موثر عمل کرد و این مهم باید در سال های آتی هم ادامه یابد.

وی در خصوص مهم ترین اقدامات معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواجه نصیر یادآور شد: استقرار نظام ایمنی و سلامت در خوابگاه ها یکی از موثرترین اقدامات این معاونت در یک سال اخیر به شمار می رود.

 معاون دانشگاه خواجه نصیر افزود:‌ از آبان ماه سال ۱۳۹۷ یک برنامه ریزی جامع در این زمینه با همکاری مراکز و معاونت های متعدد دانشگاه نظیر معاونت پژوهشی و فناوری انجام شد.

خشنود یادآور شد: نظام ایمنی و سلامت همچنین در سالن های ورزشی و رستوران های این دانشگاه نیز استقرار یافته است.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی فشرده کارکنان در عرصه ایمنی و سلامت را از دیگر اقدامات موثر معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه در یک سال اخیر ذکر کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به برخی تفاهم نامه های همکاری اشاره کرد و ادامه داد: به منظور بهبود وضعیت سلف سرویس، خوابگاه های خودگردان و سرویس های رفت و آمد اقدامات حقوقی استقرار نظام ایمنی و سلامت در این مراکز نیز در حال اجرا است.

خشنود همچنین با تاکید بر همکاری شماری از شرکت ها در این زمینه افزود: استانداردها و شاخص های ایمنی و سلامت به همت برخی از شرکت ها تعیین می شود و در اختیار دانشگاه قرار می گیرد.

وی یادآور شد: در این زمینه یکی از شرکت‌های همراه از تمامی مراکز دانشگاهی یک گزارش جامع (از سال تحصیلی ۹۷) در خصوص مغایرت های برخی از شاخص ها با استانداردهای جهانی تهیه کرده است.

معاون دانشگاه خواجه نصیر خاطرنشان کرد: این مساله سبب اصلاح سازی شاخص ها براساس اولویت و در نتیجه ارتقای سطح ایمنی و سلامت در این مرکز علمی می شود.

خشنود تاکید کرد: این مساله بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه معاونت دانشجویی و فرهنگی در یک ارتباط تنگاتنگ با دانشجویان قرار دارد و جزئی ترین عدول از استانداردهای جهانی در هر زمینه مسائل و چالش های بسیاری را به همراه دارد.

وی در ادامه در خصوص عملکرد دولت در عرصه آموزش عالی کشور در یک سال اخیر نیز گفت: فعالیت های موثری در زمینه اقتصاد و تامین اعتبارات برای فعالیت های آموزشی – پژوهشی و رفاهی دانشجویان به ویژه برای دانشگاه های سطح یک کشور انجام شده است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha