۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83425954
T T
۰ نفر

نرخ یوان به پایین ترین حد در برابر دلار رسید

۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83425954
نرخ یوان به پایین ترین حد در برابر دلار رسید

پکن- ایرنا- بانک مرکزی چین امروز دوشنبه با هدف مقابله با آمریکا در جنگ تجاری، نرخ هر دلار را برابر با ۷ یوان اعلام کرد رقمی که پایین ترین نرخ یوان در برابر دلار در بیش از یک دهه گذشته است.

به گزارش ایرنا کاهش ۱.۴ درصد نرخ یوان در برابر دلار تنها یک روز بعد از اعلام ترامپ مبنی بر اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی رویداده است.

 کارشناسان معتقدند چین ممکن است در روزهای آینده نیز با هدف مقابله با تعرفه های آمریکا اقدام به پایین آوردن نرخ یوان در برابر دلار کند آنها همچنین می گویند این اقدام می تواند جبهه خطرناک جدیدی را در خصومت های تجاری میان چین و آمریکا ایجاد کند.

بانک مرکزی چین در بیانیه روز دوشنبه خود کاهش ارزش یوان را به عواقب ناشی از جنگ تجاری پیوند داده اما تاکید کرده است چین سیاست ارزی خود را تغییر نمی دهد و نوسانات  در ارزش یوان طبیعی است.

پیش از این ۱۱ سال پیش و در اردیبهشت سال ۲۰۰۸ بانک مرکزی چین ارزش هر یوان را تا حد ۷.۳ یوان در برابر هر دلار کاهش داده بود.

از آغاز مذاکرات تجاری چین و آمریکا از فوریه سال ۲۰۱۸ (بهمن ۱۳۹۶) به این سو، دو کشور در ۱۲ نشست دو جانبه درباره اکثر مسایل مورد اختلاف به توافق رسیدند اما مذاکرات بارها به خاطر عهدشکنی آمریکا دچار فراز و نشیب شد.

آخرین دور مذاکرات دو کشور ۱۰ روز پیش در شانگهای برگزار شد بعد از این نشست بود که ترامپ تهدید کرد بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چین تعرفه ۱۰ درصدی اعمال می کند.

آمریکا می گوید تضعیف بی سابقه 'یوان' پول ملی چین در برابر دلار آمریکا در دو سال گذشته، این نکته را تداعی می کند که پکن تعمدا با تسعیر پول خود می خواهد قدرت صادرکنندگان را بالا ببرد موضوعی که چین همواره تکذیب کرده است.

با این حال بر اساس گزارش های خبری، مواد اولیه در دنیا به دلار قیمت گذاری می شود و تضعیف یوان به معنی افزایش هزینه های واردات مواد اولیه صنایع چین است. 
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha