بندر صادراتی در قلب سواحل مکران فعال می شود

بندرعباس- ایرنا- اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بزودی یک بندر صادراتی در منطقه گوگسر جاسک واقع در قلب مکران فعال می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در سفر به جاسک و بازدید از بندرگوگسر گفت: در کارگروه ویژه مرزی هرمزگان، بندر گوگسر جاسک به عنوان یک منطقه دارای ظرفیت اقتصادی برای تعاملات تجاری با کشورهای همسایه دریای عمان و خلیج فارس مطرح شد.

الله مراد عفیفی پور روز چهارشنبه افزود: باتوجه به مزیت های یاد شده راه اندازی یک بندرصادراتی با رعایت الزام های دیگر دستگاه های محلی و استانی در بندرگوگسر در دستورکار اداره کل بنادرو دریانوردی هرمزگان قرار گرفت.

وی بیان داشت: این بندر با وجود آن که تاکنون کاربردی شیلاتی داشته، اما به لحاظ بازرگانی دارای ظرفیت‌های مناسبی در بحث تجارت دریایی و جذب محموله‌های صادراتی شهرستان‌های همجوار از جمله نیکشهر و زرآباد سیستان وبلوچستان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: آمادگی ۱۰۰ درصدی از سوی این اداره کل وجود دارد تا بدون هیچ گونه معطلی، اقدامات مربوط به راه اندازی خط جدیددریایی با رویکرد صادرات غیرنفتی در شهرستان جاسک را جلوتر از سایر دستگاه‌ها آغاز کنیم.

عفیفی پور گفت: برای تحقق این مهم، تعامل دستگاه‌های همکار با اداره بندر در زمینه ایجاد بسترهای توسعه تجارت دریایی ضروری است.

استان هرمزگان دارای ۷۱ فعال بوده که بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور همچنین در طول دهه های ۶۰ تاکنون پذیرای میلیاردها تُن کالای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی به داخل و خارج از کشور بوده است.

بندر گوگسر با برخورداری از ۱۵ کیلومتر ساحل بکر، در امتداد کرانه دریایی بندر جاسک به سمت روستای ساحلی ونک (در مرز ۲ استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان) واقع شده است.

 اشتغال بیشتر جمعیت هزار و ۲۰۰ نفری ساحل نشینان منطقه گوگسر در بخش صیادی و تجارت دریایی است. 

بندر گوگسر در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شرق شهر جاسک قرار دارد و ۶۰ فروند شناور سنتی لنج باری و صیادی متعلق به بومیان این منطقه است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha