۸ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۳۷
کد خبر: 83416751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مروری بر کتاب (۱۸)

پرواز تا آسمان با «حسین غواص»

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۸:۳۷
کد خبر: 83416751
پرواز تا آسمان با «حسین غواص»

بندرعباس- ایرنا- «حسین غواص» عنوان دومین کتاب زینب الله‌پرست خواهر شهید حسین الله‌پرست است که در سال ۹۴ به چاپ رسیده است.

کتاب «حسین غواص» شامل زندگی نامه شهید حسین الله‌پرست از تولد تا شهادت را دربرمی گیرد که توسط انتشارات سنبله مشهد در ۱۹۸ صفحه به چاپ رسیده است.

نویسنده در مقدمه این کتاب آورده‌است: هنوز در فکر هستم که کدام بودنت را به رخ بکشم، در خانه چشمم به کتاب و دفترت خورد، ورقشان زدم تمرین‌هایت را مرتب نوشته‌ای...

در گوشه‌ای از کتاب و دفترت نشان از خلاصه‌برداری است، مثل همه دانش‌آموزان بعضی جاها را برای پوشاندن اشتباهاتت خط خطی کرده‌ای... در سمت دیگر دفترت اسامی نیروهای گروهانت هست و گوشه‌ای از صفحه هم رمز شب و اصول غواصی...از پشت آخرین نیمکت خود بی هیچ کتاب و دفتری با بال‌های لباس غواصی پاره‌ای که به تن داشتی تا آسمان خدا پرواز کردی...

نخستین اثر زینب الله‌پرست در حوزه خاطرات شهدا کتاب «عینک حسین» مجموعه ای از خاطرات برادرم شهید حسین الله‌پرست است که شامل خاطرات خودم، خواهرم و مجموعه‌ خاطرات خود شهید است که توسط اداره کل حفظ ‌آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان چاپ شد.

دومین کتاب زینب الله‌پرست با عنوان «حسین غواص» شامل زندگی نامه شهید حسین الله پرست از تولد تا شهادت را دربرمی گیرد و سومین کتاب وی نیز مجموعه شعری با عنوان «اشک آدمک چوبی» شامل نخستین سروده‌های وی در وصف برادرش است که یک مجموعه از شعرهای قدیمی است.

شهید حسین الله‌پرست، دوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۵ در بندرعباس متولد شد و در عملیات کربلای ۵ در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

وی یادگار محمد و حمیده تا چهارم متوسطه در رشته انسانی تحصیل کرد. وی برای نام نویسی و حضور در جبهه به پایگاه بسیج مراجعه کرد و با ثبت نامش راهی جبهه‌های جنگ شد.

شهید الله پرست از زمان ورود به جبهه‌های دفاع مقدس تا چند روز قبل از شهادت، تمام حوادث و مشاهدات خود را در دفتری ثبت می‌کرده است. وی در سن ۱۹ سالگی، فرماندهی واحد تخریب گردان ۴۲۲ لشکر ۴۱ ثارالله را برعهده داشته است.

فرماندهی گردان غواصی نیز از دیگر مسوولیت‌های این شهید دوران دفاع مقدس بوده است.

 ۶۰۴۸/۹۸۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha