۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹
کد خبر: 83415874
T T
۰ نفر

سه نفر بر اثر حمله مسلحانه در فرانسه کشته شدند

۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۹
کد خبر: 83415874
سه نفر بر اثر حمله مسلحانه در فرانسه کشته شدند

تهران - ایرنا - سه نفر بر اثر حمله مسلحانه در یک ایستگاه گاز در شهر "اولویل"( Ollioules) استان "ور"(Var) واقع در جنوب شرقی فرانسه کشته و یک نفر دیگر به شدت زخمی شد.

روزنامه محلی "ور متن" (Var-Matin) فرانسه نوشت که در اثر این حمله که یکشنبه شب رخ داد، 2 مرد و یک زن جان خود را از دست دادند.

گفته می شود که 2توریست در میان کشته شده ها قرار دارد. به ملیت گردشگران اشاره ای نشده است.

رسانه های محلی می گویند انگیزه اصلی مهاجم انتقام گیری بوده است.

 این حادثه حوالی ساعت 20 یکشنبه به وقت محلی به وقوع پیوست.

«رابرت بنوانتی» شهردار  اولیول در پستی در صفحه فیسبوک خود تیراندازی مرگ بار را تایید کرد و به روزنامه محلی ور متن گفت: این حادثه غم انگیز مرا به شدت متاثر کرد.

همچنین «کریستف کَستَنِر» وزیر کشور فرانسه در صفحه توئیتر خود با اشاره به تعهد نیروهای پلیس برای ریشه کردن این شبکه های جنایتکار که باعث ایجاد آزار و اذیت و مزاحمت می شوند، نوشت: از همه ابزارها برای تعیین هویت و بازداشت عاملان تیراندازی در اولیول استفاده می‌کنیم.
تحقیقات در مورد این حادثه به پلیس قضایی سپرده شده است.


آمار خودکشی پلیس فرانسه به عدد 44 رسید

همچنین به گزارش رسانه های فرانسوی با خودکشی یک پلیس دیگر در نیمه شب شنبه آمار خودکشی ها در میان نیروهای پلیس از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به عدد 44 رسید.

پلیس 30 ساله ای که در کلانتری اولنی سو بوآ (Aulnay-sous-Bois)  خدمت می کرد، نیمه شب شنبه در منزل خود با استفاده از سلاح سازمانی به زندگی اش پایان داد.

یادداشتی در کنار جسد او پیدا شده که بر روی آن نوشته بود من را نجات ندهید.

این پنجمین پلیسی است که در طول یک هفته گذشته در فرانسه خودکشی می کند.

آمار خودکشی‌ها در بین نیروهای پلیس فرانسه رو به افزایش است به گونه ای که این مساله باعث افزایش نگرانی در بین مقامات این کشور شده است.

به گزارش رسانه های فرانسوی، روند خودکشی در بین نیروهای پلیس فرانسه به گونه ای است که در هر پنج روز یک پلیس در این کشور خودکشی می کند.

یک افسر پلیس دیگر نیز در "ول دوآز" در روز چهارشنبه به زندگی خود پایان داده بود.

رقم خودکشی های امسال در بین نیروهای پلیس فرانسه، ۳۶درصد بیش از آمار سال ۲۰۱۸ میلادی است.

اتحادیه پلیس فرانسه(آلیانس) در بیانیه ای که در روزنامه لو فیگاور منتشر شده نوشت: با یک خودکشی در هر پنج روز پلیس ملی فرانسه در آستانه شناختن تاریکترین سال در تاریخ خود قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha