۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83404605
T T
۰ نفر

کشف کلیسای محل اسکان حواریون عیسی مسیح (ع)

۳۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83404605
کشف کلیسای محل اسکان حواریون عیسی مسیح (ع)

تهران- ایرنا- باستان‌شناسان بقایای یک کلیسای باستانی را در منطقه جلیله در سرزمین های اشغالی کشف کردند که گفته می شود محل زندگی «پیتر» (یا پطروس) و «اندرو» (یا اندریاس) دو تن از حواریون عیسی مسیح (ع) بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باستان شناسان اعلام کردند حفاری در این منطقه، وجود روستای «بیت صیدا» را در آن ثابت می کند که پیتر و برادرش اندرو در آنجا متولد شدند. کلیسای تازه کشف شده منطبق با روایت «ویلیبالد» اسقف روستای «آیشتت» در منطقه باواریای آلمان است که ۷۲۵ سال پس از میلاد مسیح از این منطقه دیدن کرد و گزارش داد کلیسایی در بیت صیدا روی منزل پیتر و اندرو ساخته شده است.

به گفته «موردخای آویام» عضو کالج آکادمیک «کینرت» (Kinneret) در منطق جلیله، فقط یک‌سوم از این کلیسا حفر شده، اما قطعاً وجود کلیسا در این منطقه ثابت شده است. مسیحیان، سنت پیتر را یکی از اولین پیروان عیسی مسیح (ع) و رهبر کلیسای کشف شده می دانند. سنت پیتر همچنین به عنوان پاپ اول این کلیسای کاتولیک شناخته می شود. در حال حاضر عملیات حفاری صرفاً در اتاق های جنوبی کلیسا انجام شده است. این کلیسا مزین به کفپوش های موزائیکی بوده که بخشی از آن هنوز سالم مانده است.

همچنین محراب مرمرین کلیسا که مزین به تاج گل بوده، نشان می دهدکلیسا، مکانی بزرگ و باشکوه بوده است. بیت صیدا شهری در شرق رود اردن است که در عهد جدید به آن اشاره شده است. این شهر باستانی، مکانی بوده که براساس انجیل های چهارگانه، معجزات عیسی مسیح (ع) در آن روی داده است. ۹۱۰۹

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha