۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۴۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 83403813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۸۲۱ هکتار آبیاری نوین در خراسان جنوبی در دست اجرا است

بیرجند - ایرنا - مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اکنون سامانه آبیاری نوین در سطح ۹ هزار و ۸۲۱ هکتار از اراضی استان در دست اجرا است و طرح مطالعاتی ۲۰ هزار هکتار دیگر نیز انجام شده است.

محمدحسن غلامی روز شنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک و استاندار خراسان جنوبی از پروژه‌های آب و خاک استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال تاکنون یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های آبیاری نوین تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد اراضی مستعد استان مجهز به سیستم‌های آبیاری نوین شده است اظهار داشت: طرح آبیاری نوین تاکنون در ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده و تا پایان سال به بیش از ۳۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای طرح سیستم‌های نوین آبیاری از سال ۷۲ در استان آغاز شده اما تا سال ۹۵ به مقدار خیلی کم از این طرح استقبال شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد طرح‌های آبیاری نوین در سال‌های اخیر اجرا شده است عنوان کرد: سال ۹۵ یکهزار و ۵۲۵ هکتار، سال ۹۶ حدود هفت هزار و ۲۹ هکتار و پارسال هفت هزار و ۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان مجهز به سیستم آبیاری نوین شدند.

غلامی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در واحد سطح وجود ندارد یادآور شد: برای هر هکتار آبیاری تحت فشار ۱۳ میلیون تومان کمک بلاعوض و آبیاری کم فشار پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به متقاضیان اجرای طرح پرداخت می‌شود.

وی گفت: برای اجرای طرح‌های در دست مطالعه بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سفر امروز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب وخاک به استان برای تامین این رقم قول مساعد داده شد.

معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور امروز (شنبه) به منظور بررسی و بازدید از چندین پروژه کشاورزی، وارد استان خراسان جنوبی شدند.

دیدار با استاندار خراسان جنوبی، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی به منظور تعیین تکلیف و بررسی مسائل و مشکلات تملک اراضی منطقه ویژه اقتصادی، بازدید از پروژه تجهیز و نوسازی اراضی سنتی حسین آباد سادات بیرجند، بازدید از پروژه آبیاری تحت فشار روستای گیو شهرستان خوسف به مساحت ۱۰۶ هکتار و حضور در نشست های تخصصی به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان از مهمترین برنامه‌های این سفر است.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها