آتش  میدان تاریخی حسن آباد مهار شد؛ انتقاد از کاربری نامناسب آثار ملی

تهران_ ایرنا_ حادثه آتش سوزی یک انبار(ابزار آلات) در محدوده تاریخی میدان حسن آباد تهران بامداد پنجشنبه با تلاش ماموران آتش نشانی مهار شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه حوالی ساعت ۲۲ دیشب (چهارشنبه) حادثه آتش سوزی در میدان حسن آباد به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله مأموران ۵ ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند، افزود: دراین حادثه انباری به وسعت حدود ۶۰۰ مترمربع که حجم زیادی از ابزار آلات در آن وجود داشت، دچار آتش سوزی شده بود.

«سیدجلال ملکی» اظهار داشت: در این حادثه سقف‌های شیروانی این انبار بدلیل شدت حرارت فرو ریخت که خوشبختانه حادثه مصدومی نداشت.

به گفته ملکی، مأموران آتش نشان پس از لکه گیری و تخلیه دود از مکان حادثه و ایمن سازی آن، محل را ترک کردند.

وی اظهار داشت: علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

انتقاد عضو شورای شهر تهران از کاربری نامناسب آثار ملی

درهمین حال «حجت نظری» عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این حادثه با انتشار یادداشتی در توئیتر ضمن انتقاد از کاربری نامناسب در آثار ملی، نوشت: «کانون حریق امشب در میدان تاریخی حسن آباد انبار ابزار و یراق بود. ابزار فروشی کاربری مناسبی برای قرارگیری در یک اثر ثبت ملی نیست. قبلاً نیز پیگیر تغییر برخی کاربری‌ها در بافت تاریخی بوده ام و تاکید می‌کنم که شهرداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه، این مساله را جدی تر بگیرند».


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha