۲۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۳
کد خبر: 83400217
T T
۰ نفر
توافق هند و ازبکستان برای افزایش همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم

تهران – ایرنا – هند و ازبکستان در پی برگزاری هشتمین نشست کارگروه مشترک مقابله با تروریسم ، برای گسترش مبادله اطلاعات و تقویت همکاری در این زمینه توافق کردند.

هشتمین نشست این کارگروه مشترک روز سه شنبه در دهلی نو به ریاست مشترک "ماهاویر سینگوی" (Mahaveer Singhvi) مسئول مبارزه با تروریسم وزارت خارجه هند و "فرهود آزریف" (Farhod Azriev) سفیر ازبکستان در هند برگزار شد.

در نشست کارگروه مشترک تهدیدات ناشی از گروههای تروریستی در سطح جهان و منطقه پیرامونی هند و ازبکستان از جمله تروریسم فرامرزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دو طرف در این نشست ضمن تبادل نظر درباره چالشهای کنونی مقابله با تروریسم از جمله مقابله با افراط گرایی و تامین مالی تروریسم و جلوگیری از کاربرد اینترنت برای مقاصد تروریستی، راههای تقویت همکاری دوجانبه در این حوزه از طریق مبادله اطلاعات، ظرفیت سازی متقابل و تبادل تجربیات را مورد بررسی قرار دادند.

همکاری در چهارچوب مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد ، ساختار ضدتروریستی منطقه ای سازمان همکاری شانگهای و گروه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اوراسیا (EAG) نیز مورد بحث قرار گرفت. این گروه در سال ۲۰۰۴ در کنفرانسی در مسکو به ابتکار فدراسیون روسیه و با حمایت گروه ضربت اقدام مالی (FATF) ، بانک جهانی و چند کشور دیگر برگزار شد. گروه EAG یک نهاد منطقه ای به سبک گروه ضربت اقدام مالی است.

ساختار ضدتروریستی منطقه ای سازمان همکاری شانگهای نیز در شهر تاشکند ازبکستان مستقر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha