۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83398306
T T
۰ نفر
کره شمالی نسبت به برگزاری رزمایش های سئول و واشنگتن هشدار داد

پکن- ایرنا- کره شمالی نسبت به از سرگیری رزمایش های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی هشدار داد و اعلام کرد این رزمایش ها بر خلاف روح ذاکرات هسته ای پیونگ یانگ و آمریکا است و بر این مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش یونهاپ یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی روز سه شنبه با اشاره به رزمایش نظامی «دانگ مانگ» دو کشور افزود: اگر این رزمایش طبق برنامه ریزی انجام شده ماه آینده میلادی برگزار شود کره شمالی ممکن است در توافق خود با آمریکا در مورد از سرگیری مذاکرات سطح کاری تجدید نظر کنند.

کره شمالی از مدت‌ها قبل برگزاری چنین رزمایش‌هایی را تمرینی برای حمله احتمالی آمریکا و کره جنوبی به آن کشور تفسیر کرده و آن را محکوم می‌کند.

این مقام وزرات خارجه کره شمالی که نام وی فاش نشده گفته است که پیونگ یانگ بعد از مشاهده تحرکات آمریکا تصمیم خود را در مورد مذاکرات سطح کاری اتخاذ خواهد کرد منابع دیپلماتیک اعلام کردند آمریکا درخواست برگزاری نخستین کارگروه در سطح کارشناسی را به کره شمالی ارایه کرده است اما این کشور هنوز پاسخی نداده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در نشست ماه گذشته میلادی خود در روستای مرزی پانمونجوم در مرز دو کره توافق کردند که نشست‌های سطح کاری خود را با هدف از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته ای میان آمریکا و کره شمالی برگزار کنند.

کره شمالی اکنون می گوید در حالی هنوز یک ماه از این دیدار نگذشته است برگزاری این رزمایش ها که ترامپ وعده داده بود آنها را اجرا نکند با روح نشست مشترک دو رهبر در روستای پانمونچوم در تضاد است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی برگزاری این رزمایش را «نقض آشکار روح توافق «امضا شده توسط ترامپ و کیم و نوعی «فشار شدید» بر پیونگ یانگ می داند.

این مقام کره شمالی تاکید کرد تصمیم ما برای عدم آزمایش موشک های بالستیک هسته ای و بین قاره ای یا تصمیم ایالات متحده برای متوقف کردن تمرین های نظامی مشترک، تعهدی برای بهبود روابط دو جانبه بود، نه فقط یک سند که روی کاغذ نوشته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha