۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 83396709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: ازدیاد سگ‌های ولگرد برای مردم درجزین وحشت‌آفرین شده است

سمنان- ایرنا- شهردار درجزین گفت: ازدیاد سگ‌های ولگرد باعث وحشت شهروندان درجزین شده و شهرداری این شهر با برنامه‌ریزی اصولی درصدد ساماندهی این حیوانات است.

سید محمد شاهمیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساماندهی و جمع آوری یک قلاده سگ ولگرد در درجزین با تخصیص اعتبار از سوی شهرداری این شهر دستکم ۷۰۰ هزار ریال هزینه دارد.

وی ادامه داد: ازدیاد سگ های ولگرد چالشی اساسی در حریم شهر درجزین است و شهرداری این شهر برای ساماندهی این سگ ها تلاش می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی های انجام شده با اداره کل محیط زیست استان سمنان برای جمع آوری این سگ های ولگرد اقدام می‌شود اما سرفصل اعتباری به صورت استانی برای جمع‌آوری سگ در شهرهای سمنان گنجانده نشده است.

شهردار درجزین اضافه کرد: دلیل ازدیاد سگ‌های ولگرد وسعت قابل توجه اراضی باغی در حریم شهری درجزین است.

شاهمیری تصریح کرد: دستور تیراندازی به سگ‌های ولگرد در پنج سال گذشته لغو شده که این امر به جمع آوری، ساماندهی و انتقال این حیوانات به مرکز نگهداری حیوانات اهلی و وحشی در سمنان منجر شده است.

شهردار درجزین گفت: روزانه چهار تن زباله در درجزین جمع آوری می شود که این زباله ها در مکانی مجهز و ساماندهی شده انباشت می شود.

درجزین از توابع شهرستان مهدیشهر در فاصله پنج کیلومتری مرکز استان سمنان و ۱۰ کیلومتری مهدیشهر قرار دارد، بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، این شهر دستکم ۶ هزار نفر جمعیت دارد.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط