۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83136270
T T
۰ نفر

پرونده سومين جشنواره دانشجويي ققنوس بسته شد

۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83136270
پرونده سومين جشنواره دانشجويي ققنوس بسته شد

ساري- ايرنا- پرونده سومين جشنواره هنري دانشجويي روز يكشنبه با تجليل از آثار برتر در ساري به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در مراسم پاياني اين جشنواره سه روزه كه در سالن پيامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشكي مازندران برگزار شد، از خالقان 64 اثر هنري در 14 رشته تجليل شد.
دبير جشنواره ققنوس در حاشيه مراسم پاياني اين رويداد هنري به خبرنگار ايرنا گفت كه آثاري كه امروز معرفي و تجليل شد مربوط به دومين و سومين دوره جشنواره بوده است.
محمود يوسفي توضيح داد: جشنواره ققنوس از سال 95 پايه گذاري و همان سال دوره اول برگزار شد و براي دوره دوم در سال 96 فراخوان داديم كه آثار جمع آوري شده بود ولي جشنواره برگزار نشد.
وي افزود: امسال همزمان با سومين دوره، آثار مربوط به دوره دوم هم داوري و برترين ها مشخص شدند كه همراه با برترين هاي دوره سوم امروز معرفي و تجليل شدند.
يوسفي گفت: براي جشنواره دوم كه فراخوان داديم از 22 استان 14 هزار اثر به دبيرخانه ارسال شده بود ولي در دوره سوم تعداد استان ها به 23 و آثار ارسالي به 17 هزار رسيد.
وي افزود: در مجموع از هر دو دوره پس از بازبيني اوليه 250 اثر وارد مرحله داوري نهايي شد كه بر اساس نظر هيات داوران 64 اثر به عنوان برترين ها شناسايي شدند.
يوسفي با اعلام اين كه جشنواره ققنوس در چهار حوزه هنرهاي تجسمي، نمايشي، موسيقي و ادبيات و در مجموع 14 رشته برگزار مي شود.
دبير جشنواره ققنوس از دانشجويان دانشگاههاي لرستان، البرز، ايلام و اردبيل به عنوان دارندگان بيشترين آثار برتر ياد كرد و توضيح داد: لرستان با هفت اثر رتبه اول را كسب كرد، البرز با 6 اثر برگزيده به مقام دوم دست يافت و اردبيل و ايلام هم هر يك با پنج اثر برگزيده به مقام مشترك سوم رسيدند.
دانشجويان هنرمند دانشگاههاي مازندران هم در اين جشنواره موفق به كسب سه عنوان برتر در رشته هاي مستند و عكاسي شدند.
سومين دوره جشنواره هنري دانشجويي ققنوس از روز جمعه به ميزباني استان مازندران آغاز به كار كرده بود.
برگزاري كارگاهها و كلاس هاي آموزشي با حضور اساتيد بنام عرصه هنر كشور در زمينه هاي مختلف از برنامه هاي جنبي اين جشنواره بود.
7335/1654

سرخط اخبار استان‌ها