۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83037334
T T
۰ نفر

پيكر مطهر 2 شهيد گمنام در تنكابن به خاك سپرده شد

۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83037334
پيكر مطهر 2 شهيد گمنام در تنكابن به خاك سپرده شد

نوشهر - ايرنا - همزمان با هشتمين روز از ماه محرم پيكر مطهر2 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم تشييع و در پارك مادر شهرستان تنكابن به خاك سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در اين آيين معنوي ، مردم عزادار تنكابن با سر دادن شعار هاي' الله اكبر، لا اله الا الله ، محمد رسول الله و علي ولي الله ' پيكرهاي مطهر اين شهداي والا مقام را بر روي دستان خود تشييع كردند.
پيكر مطهر اين دو شهيد گمنام 21 و 25 ساله كه در عمليات‌هاي كربلاي 4 و 6 به شهادت رسيده بودند پس از تشييع از مصلي شهيد بهشتي در جايگاه ابديشان در پارك مادر تنكابن به خاك سپرده شد.
آيين وداع با اين شهداي گمنام هم شب گذشته با حضور قشرهاي مختلف مردم و مسئولان دستگاههاي اجرايي تنكابن در مصلي شهيد بهشتي اين شهرستان برگزار شده بود.
امام جمعه تنكابن در اين آيين معنوي گفت : شهدا گنجينه ارزشمندي از معرفت به خدا و عشق به اسلام و ائمه عصمت و طهارت هستند كه با صفاي دل خود و شناختي كه از تعاليم اسلام به ويژه قيام اباعبدالله‌الحسين(ع)‌ داشتند براي حفظ و پايداري ارزش‌هاي اين نظام از جان خود گذشتند.
حجت الاسلام عبدالعلي پوراكبر بر ضرورت استمرار راه شهدا تاكيد كرد و افزود: امروز مردم خود را مديون كساني مي دانند كه بزرگترين سرمايه زندگي خود يعني جانشان را فداي عزت، استقلال و تماميت ارضي اين كشور كردند.
وي حضور پر شور و حماسي مردم در شب وداع و تشييع پيكر شهداي گمنام در تنكابن را بسيار خوب توصيف كرد و اظهارداشت : اين حضور مي‌تواند به معرفي صحيح فرهنگ شهادت و بيان انديشه‌هاي آنان در معرفي اين فرهنگ غني اسلامي به نسل نوين انقلاب اثربخش باشد.
نخستين بار در سال 74 پيكر مطهر شهداي گمنام در جزيره ابوموسي به خاك سپرده شد و پس از آن بود كه اين رسم خوشايند به دانشگاه‌ها و مراكز مختلف علمي، آموزش و تحقيقاتي راه يافت.
هم اكنون در 130 نقطه كشور شهداي گمنام به خاك سپرده شده‌اند و بيش از يكهزار نقطه در كشور نيز در انتظار تدفين شهداي گمنام است.
در حال حاضر پيكر 11 شهيد گمنام در تنكابن مدفون است كه با ورود 4 شهيد گمنام، تعداد شهداي گمنام تدفين شده در اين شهرستان به 15 شهيد گمنام رسيد.
مازندران پيش از اين هم ميزبان 295 شهيد گمنام بود كه پيكرهاي پاكشان در 104 نقطه استان به خاك سپرده شد.
مردم مازندران تاكنون بيش از 10 هزار و 400 شهيد تقديم انقلاب و نظام جمهوري اسلامي كرده اند.
شهرستان 165 هزار نفري تنكابن با تقديم 562 شهيد در غرب مازندران واقع است.
/1602/7513/1654

سرخط اخبار استان‌ها