۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵
کد خبر: 82974746
T T
۰ نفر

كاهش جمعيت زندانيان ضروري است

۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵
کد خبر: 82974746
كاهش جمعيت زندانيان ضروري است

بوشهر- ايرنا- مديركل ارزيابي عملكرد، بازرسي و رسيدگي به شكايت سازمان زندان ها گفت: با توجه به محدوديت هاي زندان ها كاهش جمعيت كيفري زندان ها ضروري است كه دستگاه قضايي نقشي مهم در اين ارتباط دارد.

به گزارش ايرنا، اسماعيل نوروزي روز چهارشنبه در آئين توديع و معارفه مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان بوشهر افزود: كاهش جمعيت كيفري در كنار نگهداري و اصلاح و تربيت زندانيان از سياست هاي سازمان زندان هاست زيرا با افزايش جمعيت كيفري تحقق سياست هاي اصلاحي و تربيتي با مشكل روبرو مي شود.
وي اظهار داشت: براساس تاكيد رهبرمعظم انقلاب اسلامي دستگاه قضايي با اعمال مجازات هاي جايگزين مي تواند نسبت به كاهش جمعيت كيفري زندان ها اقدام كند.
نوروزي بيان كرد: همچنين آزادي زندانيان جرائم غير عمد نيز از جمله ديگر تاكيدات رهبر معظم انقلاب است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
مديركل حفاظت و اطلاعات سازمان زندان هاي كشور گفت: كاهش جمعيت زندانيان براي تامين امنيت زندان ها ضروري است و بايد مورد توجه دستگاه قضا باشد.
محمد حسين رحيمي بدون اشاره به آما جمعيت زندانيان كشور افزود: اطلاع و تربيت زندانيان و بازگرداندن آنها به جامعه در گرو كاهش جمعيت كيفري زندان هاست.
رئيس كل دادگستري استان بوشهر با بيان اينكه حبس بهترين نوع مجازات به شمار مي رود گفت: هدف از حبس مجرمان اصلاح و تربيت است و براي رسيدن به اين هدف بايد از بهترين و متخصص ترين افراد آشنا به علوم زندان استفاده شود.
علي جمادي افزود: با توجه به سياست ها و برنامه هاي اجرايي در زندان ها بسياري از مجرمان و بزهكاران پس از طي دوران محكوميت خود به عنوان حافظ و قاري قرآن ترخيص مي شوند.
وي بيان كرد: با توجه به اينكه بسياري از جرائم ناشي از بيكاري است با همكاري سازمان فني و حرفه اي تلاش شده زمينه فراگيري بيش از100 حرفه در زندان ها فراهم شود.
سرپرست اداره كل زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي استان بوشهر با اشاره به نقش اين سازمان در برقراري نظم و انضباط گفت: با توجه به سياست هاي جديد امروز آموزش و تربيت جايگزين زندانباني شده است.
حشمت الله حيات الغيب افزود: ترويج فرهنگ و آموزه هاي ديني از جمله مولفه هاي زندان هاست كه در اين ارتباط 80 درصد زندانيان زيرپوشش برنامه هاي آموزش مستقيم قرآن قرار دارند.
وي ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي، طبقه بندي زندان ها، رسيدگي به زندانيان بلاتكليف، استفاده از مجازات جايگزين، كاهش 7 درصدي ورودي زندان هاي استان بوشهر، انتقال زندان هاي فرسوده و قديمي را از جمله رويكردها و برنامه هاي اداره كل زندان ها و اقدامات تربيتي استان بوشهر عنوان كرد.
حيات الغيب برضرورت حل مشكل حوزه هاي قضايي كنگان، جم و عسلويه با توجه به طول مسافت نسبت به مركز استان تاكيد كرد.
در اين آيين سيد قاسم طباطبايي به عنوان مديركل زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان بوشهر معرفي و از خدمات حميد رضا حيدري تقدير شد.
6047/6043**

سرخط اخبار استان‌ها