۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۵۹
کد خبر: 82837329
T T
۰ نفر
برگزاري سوگواره ياس نبوي در آستانه 250 امامزاده مازندران

ساري – ايرنا – مديركل اوقاف و امور خيريه مازندران گفت كه امسال برنامه فرهنگي و مذهبي سوگواره ياس نبوي در آستانه 250 امامزاده شاخص استان برگزار مي شود .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حجت الاسلام ابراهيم حيدري جناسمي روز يكشنبه در نشست خبري در ساري ترويج فضائل و سيره فاطمي ، معرفي شخصيت حضرت زهرا (س) و اقامه عزاي آن حضرت ، ترويج خطبه فدكيه به ‌عنوان منشور بصيرت در دفاع از ولايت و ترويج فرهنگ وقف را بر اساس اجراي نيات واقفان از اهداف سوگواره ياس نبوي اعلام كرد .
وي از ترويج خطبه فدكيه به عنوان يكي از مهم ترين برنامه هاي امسال در اجراي طرح ياس نبوي در مازندران ياد كرد و گفت كه با چاپ و توزيع اين خطبه ميان زائران بقاع و امامزادگان استان ، به دنبال زدودن مظلوميت از اين موضوع هستيم.
مازندران ميزبان بيش از يكهزار و 360 امامزاده است .
هويت مندي موقوفات
مديركل موقوفات مازندران همچنين گفت كه با همكاري اداره كل ثبت اسناد و املاك ، امسال براي يكهزار و 30 موقوفه و بقعه متبركه استان سند مالكيت صادر شده است.
وي بيشترين سند مالكيت را مربوط به موقوفات با 948 فقره اعلام كرد و افزود : با صدور سند مالكيت براي اين تعداد موقوفه مازندران بيش از 16 هزار هكتار از زمين هاي موقوفه ،هويت پيدا كرده و شناسنامه دار شدند .
حيدي گفت : با صدور سند مالكيت ، حدود ، حريم و مشخصات موقوفات و بقاع متبركه ثبت و ضبط شده و با اين كار از هرگونه سوءاستفاده هاي احتمالي و تجاوز به اين املاك جلوگيري مي شود.
وي همچنين از نگهداري اوراق وقفنامه ها و بازنويسي آنها به عنوان بخش ديگري از فعاليت هاي اداره كل اوقاف مازندران در سال جاري نام برد و افزود : در مدت چهارماهه اجراي اين اقدام 211 هزار برگ وقفنامه هاي استان اسكن و در سامانه اين اداره كل بارگذاري و ثبت شده است .
مازندران 14 هزار موقوفه و 191 هزار رقبه دارد .
اجراي طرح آرامش بهاري در 300 امامزاده مازندران
مدير كل اوقاف مازندران همچنين از اجراي طرح آرامش بهاري به عنوان يكي از طرح هاي ويژه ايام نوروز در استان خبر داد و گفت كه امسال اين طرح در 300 امامزاده استان مازندران اجرا مي شود و با آماده سازي امكانات و زير ساخت ها ، ميزباني از مسافران نوروزي در اين فضاها انجام مي شود .
وي افزود : سوئيت ها و مهمانسراهاي مستقر در آستانه امامزادگان مازندران براي اسكان و ميزباني از مسافران نوروزي آماده است .
حيدري زمان اجراي طرح آرامش بهاري را از 28 اسفند امسال تا 15 فروردين سال آينده اعلام كرد.
2096/1654

سرخط اخبار استان‌ها