۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۰:۲۱
کد خبر: 82723338
T T
۰ نفر

15 هكتار از جنگل هاي شهرستان نكا در آتش سوخت

۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۰:۲۱
کد خبر: 82723338
15 هكتار از جنگل هاي شهرستان نكا در آتش سوخت

ساري - ايرنا - رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري نكا گفت كه بيش از 15 هكتار از اراضي جنگلي روستاي ' ليمونده ' در منطقه كوهستاني هزار جريب اين شهرستان در آتش سوخت.

اسدالله احمدي سه شنبه شب در گفت ‌ وگو با خبرنگار ايرنا افزود : آتش سوزي كه از صبح امروز براي سومين بار در 2 هفته اخير در اين منطقه شروع شده بود ، با كمك نيروهاي مختلف امدادي ، منابع طبيعي، محيط زيست، قرق بانان منطقه و هلال احمر مهار شد.
وي با اعلام اينكه آتش سوزي در منطقه صعب العبور اتفاق افتاد و همچنان از وسايل اوليه براي اطفاي حريق استفاده شده است، گفت : متاسفانه از هفته گذشته تاكنون بيش از 40 هكتار از اراضي جنگلي ليمونده نكا طعمه حريق شده است.
اين مسئول علت اين آتش سوزي را عامل انساني و بي احتياطي افراد در خاموش كردن آتش برافروخته اعلام كرد و افزود كه در اين آتش سوزي نيز گونه هاي مختلف درختان جنگلي تبديل به خاكستر شد.
هفته پيش نيز جنگل هاي اين منطقه 2 بار دچار آتش سوزي شده بود كه هر بار با كمك نيروهاي محلي و امدادي به وسيله بيل و كلنگ و ديگر وسايل اوليه خاموش شده بود.
ليمونده در حدود 75 كيلومتري جنوب شهر نكا واقع است .
مازندران با 24 هزار كيلومترمربع وسعت و حدود يك ميليون و 300 هزار هكتار اراضي جنگلي ، داراي دو اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري در منطقه ساري و نوشهر است .
از حدود هشت هزار گونه گياهي ايران، در حدود هزار و 800 گونه در جنگل هاي شمال وجود دارد.
از گياهان موجود در جنگل هاي شمال 500 گونه، انحصاري اين منطقه است كه گونه هاي درختي شمشاد، اَنجيلي، سفيد پَلَت و لَرگ از آن جمله آنها هستند.
خبرنگار : مريم نظري ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7332/1654

سرخط اخبار استان‌ها