۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۳۶
کد خبر: 83313373
T T
۰ نفر
ساخت 400 هزار مسكن در كشور از برنامه های اولویت دار دولت است

اراك - ایرنا - معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن وزارت راه و شهرسازی گفت: ساخت 400 هزار مسكن در سطح كشور در راستای كنترل قیمت ها از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش ایرنا، « علی نبیان » عصر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح آرمان اراك افزود: ساخت این مسكن ها در قالب طرح اقدام ملی در طول سال های 98 و 99 در سطح كشور اجرایی می شود.
وی ادامه داد: 200 هزار واحد این مسكن ها در سطح شهرهای جدید، 100 هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و 100 هزار واحد توسط بنیاد مسكن در سطح كشور ساخته می شود.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان كرد: طرح اقدام ملی به 2 صورت شامل تامین زمین توسط شهرستان ها و یا در زمین های سازمان ملی زمین و مسكن در استان ها اجرا می شود.
نبیان افزود: طرح آمان اراك از جمله طرح های مشاركتی است كه زمین آن توسط سازمان ملی زمین و مسكن در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است.
معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: 500 هزار واحد مسكن مهر به صورت نیمه كاره در سطح كشور وجود دارد كه پیگیری تكمیل این طرح ها توسط استانداران و جانشینی معاونت عمرانی استانداری ها در حال انجام است.
نبیان افزود: تكمیل طرح های مسكن مهر اكنون به صورت ویژه در شهرهای بالای 25 هزار نفر توسط سازمان ملی زمین و شهرسازی و زیر 25 هزار نفر توسط بنیاد مسكن و شهرهای جدید در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن وزارت راه و شهرسازی گفت: بهره برداری از طرح های مسكن مهر به صورت ماهانه در حال انجام بوده و اتمام طرح مسكن مهر به جزء طرح هایی كه مشكل حقوقی دارند تا پایان سال جاری از برنامه های اولویت دار وزارت راه و شهرسازی است.
نبیان خاطر نشان كرد: اجرای طرح های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف شهرها در راستای كنترل قیمت مسكن در كشور انجام می شود.
معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن وزارت راه و شهرسازی در سفر به شهرستان اراك از طرح مسكن آرمان، كوی كوثر، اراضی دانشگاه سردشت و كوی گردو این شهرستان بازدید كرد.
استان مركزی با 12 شهرستان دارای بیش از یك میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/3075

سرخط اخبار استان‌ها