۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۶
کد خبر: 82575808
T T
۰ نفر
افزايش تخت هاي بيمارستاني در لرستان

خرم آباد - ايرنا - رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: افزايش تخت هاي بيمارستاني اين استان از يكهزار و 800 به 2 هزار و 450 تخت يكي از دستاوردهاي ارزنده دولت تدبير و اميد در حوزه سلامت اين استان است.

كوروش ساكي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه تعداد تخت هاي ويژه بيمارستاني نيز از 171 تخت به 334تخت افزايش داشته است اظهار كرد: با برنامه ريزي انجام شده 2 طرح بيمارستاني 500 تخت خوابي خرم آباد و بروجرد نيز با كمك قرارگاه خاتم الانبياء در استان ساخته خواهد شد.
به گفته وي در اجراي طرح تحول سلامت نيز كه از خردادماه سال 93 آغاز شده تاكنون يكهزار و 40 ميليارد ريال اعتبار از طرف دولت در استان هزينه شده است.
ساكي با اشاره به توزيع تجهيزات تخصصي در سطح شهرستان هاي استان لرستان افزود: امكان تجهيز استان لرستان به يكهزار تخت بيمارستاني بدون طرح تحول سلامت امكان پذير نبود در حاليكه با افزايش اين تخت ها در استان ميانگين تعداد تخت هاي استان از ميزان كشوري نيز افزايش مي يابد.
وي با اشاره به راه اندازي 11 طرح درماني در دانشگاه علوم پزشكي استان در بيمارستان شهيد رحيمي خرم آباد در دولت يازدهم بيان كرد: اين طرح ها شامل نخستين ام.آر.آي،سي تي آنژيوگرافي،ماموگرافي،راديو لوژي ديجيتال،سيستم پكس و همچنين بخش هشت تختخوابي آي سي يو اطفال،بخش 11 تختخوابي اي سي يو داخلي و بخش 13 تختخوابي مسموميت و سايكوسوماتيك بود.
وي به آغاز عمليات اجرايي 100 هزار متر مربع مراكز سلامت استان اشاره كرد و اظهار كرد: در راستاي احداث مراكز درماني در دولت تدبيرو اميد يكهزار و 300 ميليارد ريال در استان هزينه شده است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: با اجراي برنامه طرح تحول سلامت در دولت يازدهم تاكنون قيمت تجهيزات پزشكي به ميزان 42 درصد كاهش داشته و پرداختي بيماران بستري از 37 درصد به 8.5 درصد رسيده است.

**2 مركز درمان بيماري سرطان در لرستان راه اندازي شده است
معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشكي لرستان نيز گفت: در راستاي درمان بيماري سرطاني 2 بخش شيمي درماني و آنكولوژي (خون شناسي)در بيمارستان هاي شهيد رحيمي و شهيد مدني خرم آباد در طول فعاليت دولت تدبير و اميد راه اندازي شده است.
پيمان آستركي بيان كرد: همچنين يك دستگاه راديو تراپي نيز جهت درمان بيماران مبتلا به سرطان خريداري شده كه به زودي در استان به بهره برداري خواهد رسيد.
وي افزود : به منظور تسهيل فرآيند درمان بيماران مبتلا به سرطان چهار مركز جامع تشخيص بيماري سرطان در اين استان در دست ساخت است كه از اين تعداد 2 مركز در شهرستان خرم آباد و بروجرد و 2 مركز سطح سه در شهرستان ها اليگودرز و كوهدشت قرار دارند.
آستركي اضافه كرد: همچنين قرار است در بيمارستان شهيد رحيمي ، بخش بزرگ سرطان و با قسمت هاي بستري و راديوتراپي با تجهيز سه دستگاه شتاب دهنده خطي راه اندازي شود.

** افزايش 100 درصدي پزشكان متخصص در مناطق محروم لرستان
رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان در ادامه گفت: در مناطق روستايي و محروم پزشكان متخصص حضور نداشتند در حاليكه هم اكنون ماندگاري پزشكان با رقم اختصاصي دولت يازدهم پزشكان به حضور در اين مناطق ترغيب شده اند.
وي ادامه داد: در حال حاضر ميزان ماندگاري پزشكان متخصص در مناطق محروم لرستان 110 درصد افزايش داشته است.
كوروش ساكي گفت: با عقد قرارداد با 47 پزشك متخصص زنان و زايمان و جذب اعتباري افزون بر 46 ميليارد ريال در دولت يازدهم تاكنون بيش از 51 هزار مورد زايمان طبيعي رايگان در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي و تامين اجتماعي لرستان انجام شده است.
وي با بيان اينكه 260 ميليارد ريال نيز در راستاي بسته ارتقاي كيفيت هتلينگ بيمارستانهاي لرستان در دولت يازدهم هزينه شده گفت: با اين ميزان اعتبار زيباسازي، بهسازي فضاي فيزيكي مراكز درماني، استاندارد سازي تجهيزات پزشكي، ايجاد بخش هاي درماني به ويژه بخش هاي آي سي يو، ان آي سي يو و آي سي يو اصلاح ساختار اورژانس بيمارستان شهداي عشاير انجام شده است.
وي ادامه داد: در اين طرح بيمارستان شهيد رحيمي، شهيد مدني خرم آباد، امام خميني(ره) كوهدشت و شهداي هفتم تير دورود و ساير بيمارستان هاي استان لرستان زيرپوشش قرار گرفتند.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان با اشاره به حضور پزشكان مقيم در بيمارستان هاي دولتي ادامه داد: اين طرح در راستاي ارائه به موقع خدمات درماني، افزايش پاسخگويي 24 ساعته، تعيين تكليف بيماران در اين بيمارستان ها و دريافت خدمات درماني مناسب در ساعات عصر و شب و روزهاي تعطيل اجرا شد.
ساكي اظهار كرد: در حال حاضر 50 پزشك متخصص به صورت مقيم در بيمارستان هاي دولتي استان لرستان انجام وظيفه مي كنند.
وي با بيان اينكه بسته ماندگاري پزشكان در مناطق محروم با اعتبار 342 ميليارد ريال در لرستان اجرا شده است، افزود: اين اعتبار با هدف تامين پزشك متخصص و تضمين دسترسي مردم در مناطق محروم اجرا شده است.
وي گفت: بسته ماندگي پزشكان در مناطق محروم در قالب 250 پزشك متخصص و عمومي بصورت تمام وقت جغرافيايي منعقد شده است.

** راه اندازي اورژانس هوايي لرستان با 33 ميليارد ريال اعتبار
وي راه اندازي اورژانس هوايي لرستان را در دولت يازدهم يادآور شد و گفت: اين طرح با اعتبار 33 ميليارد ريال راه اندازي شد و از مهر ماه سال گذشته تا دي ماه سال جاري 463 ماموريت اورژانس انجام داده است.
وي افزود: يكهزار و 430 بيمار در اين ماموريت ها انتقال شده است كه از اين مجموع 238مورد نجات مادران باردار، 77 مورد سقوط از ارتفاع، 144 مورد مشكلات قلبي تنفسي، 85 مورد مسموميت و بيماري مغزي بوده است.

** احداث 100 هزار مترمربع فضاي بهداشتي در لرستان در دولت تدبير و اميد
رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان گفت: در دولت تدبير و اميد با برنامه طرح تحول سلامت با وجود مشكلات عديده در عرصه درمان، بهداشت و آموزش اقدامات قابل توجهي در لرستان انجام شده است.
وي افزود: در عرصه درمان در زمينه رفع كمبود تخت هاي ويژه، اورژانس، تاسيسات، اتاق عمل، مراكز دياليزي، شيمي درماني و راديوتراپي با وجود كمبود اعتبارات دولتي و تلاش براي تكميل طرح هاي بالاي 85 درصد با استفاده از طرح تحول سلامت و حضور خيرين، پيشرفت هاي چمشگيري در لرستان ايجاد شده است.
ساكي ادامه داد: 100 هزار مترمربع فضاي بهداشتي نيز در راستاي ايجاد خانه بهداشت، مراكز بهداشت و بهورزي با تعامل خيرين استان در آينده بهره برداري مي شود.
به گفته وي راه اندازي 9كلينيك ويژه،49پايگاه فوريت هاي پزشكي،2پايگاه اورژانس هوايي و افزايش تعداد آمبولانس ها از 90 به 145 مورد، 155 دستگاه تجهيزات پزشكي از جمله اقدامات انجام شده در دانگاه علوم پزشكي لرستان بوده است.
7274/6060
خبرنگار:مريم نريماني**انتشاردهنده:محمد عليدوستي

سرخط اخبار استان‌ها