۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۲۲
کد خبر: 82498154
T T
۰ نفر
سومين دوره مسابقات قرآن استاني اواخر ارديبهشت در ايلام برگزار مي شود

ايلام - ايرنا - معاون فرهنگي و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان ايلام گفت: سومين دوره مسابقات قرآن ويژه جوانان و ورزشكاران اين استان در 2 مرحله در رشته هاي شفاهي و كتبي اواخر ارديبهشت امسال برگزار مي شود.

محمد رضا تردست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين مسابقات با هدف آشنايي جوانان با فرهنگ قرآني، گسترش معارف ديني و قرآني، ارتقا سطح آگاهي، ايجاد انگيزه و تقويت بنيه علمي و معنوي ورزشكاران و كاركنان اداره ورزش و جوانان استان برگزار مي شود.
وي افزود: از ديگر اهداف برگزاري اين مسابقات تقويت روحيه نشاط و شادابي با ياري گرفتن از آيات نوراني قرآن، مفاهيم كاربردي و موضوعي، تقويت روحيه وارستگي، تواضع و فروتني با نگاه و آموزش هاي قرآني است.
تردست يادآور شد: علاقه مندان به شركت در اين دوره از مسابقات قرآني در 2 بخش برادران وخواهران مي توانند حداكثر تا هجدهم ارديبهشت ماه با مراجعه به ادارات ورزش وجوانان شهرستان هاي تابعه محل اقامت خود ثبت نام كنند.
به گفته وي، رشته هاي شفاهي اين دوره از مسابقات شامل قرائت، تحقيق، قرائت، ترتيل و حفظ يك جزء تا 10جزء است و علاقه مندان رشته هاي كتبي نيز مي توانند در يكي از بخش هاي تفسير موضوعي وحفظ احاديث داوطلبانه شركت و وارد رقابت ها شوند.
تردست اضافه كرد: با توجه به استقبال علاقه مندان در سال گذشته مسابقات استاني قرآن ورزشكاران وجوانان در روز بيست وپنجم ارديبهشت ماه در شهر ايلام برگزار مي شود وهر داوطلب مي تواند در يك رشته كتبي ويك رشته شفاهي شركت كند.
وي افزود: شرايط سني ثبت نام در اين مسابقات براي جوانان 15 تا 29 سال است و اين شرايط در بخش ورزشكاران شامل ورزشكاراني است كه داراي كارت بيمه ورزشي اي داراي فعاليت ورزشي حداقل 6 ماه و مورد تاييد هيات ورزشي است.
معاون فرهنگي و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان ايلام گفت: در پايان اين مسابقات در هر رشته يك خانم و يك آقا برگزيده و به مسابقات كشوري اعزام مي شوند.
به گزارش ايرنا، سومين دوره مسابقات استاني قرآن كريم به همت اداره كل ورزش و جوانان استان ايلام در 2 بخش بانوان و آقايان 25 ارديبهشت با حضور قارياني از 10 شهرستان همزمان با سراسر كشور در ايلام برگزار مي شود.
خبرنگار: ليلي خاكي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7180/9102

سرخط اخبار استان‌ها