نماينده ولي فقيه درخراسان شمالي: شهداي شيعه وسني سندوحدت وقدرت ايران است

بجنورد - ايرنا- نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي گفت: وجود شهداي شيعه و سني در عرصه هاي مختلف جمهوري اسلامي سند محكمي از وجود وحدت ، اقتدار و همگرايي در ملت ايران در پاسداست از انقلاب اسلامي است.

به گزارش ايرنا ، حجه الاسلام ابوالقاسم يعقوبي چهارشنبه در يادواره ٢٨ شهيد اهل سنت استان خراسان شمالي در شهرستان راز و جرگلان اظهار كرد: شهداي اهل سنت و تشيع اين پيام را به دنيا و جهانيان القا مي كند كه شيعه وسني حافظ حريم انقلاب و ارزش ها هستند و همه ما بايد از شهدا ياد بگيريم.
به گفته وي، ما نبايد بي تفاوت باشيم و در راه و روش شهدا همچون نور افكن هايي است كه راه را روشن مي كند تا منحرف نشويم و بيراهه نرويم و در دفاع از ولايت فقيه همدل باشيم.
امام جمعه خراسان شمالر در ادامه خاطرنشان كرد:خداوند متعال در قرآن چند ويژگي را بيان مي كند كه اولين آن خشيت است و انسان هايي كه از خدا مي ترسند و حريم خدا را پاس مي دارند و خوف الهي در زندگي شان بسيار پررنگ ديده مي شود، خشيت معرفت است پس، مومنين كساني هستند كه به مقام خشيت دست يافته باشند.
وي ويژگي هاي بعدي را ايمان به خدا ، شرك نورزيدن به خدا و خداوند را تكيه گاه قرار دادن و انجام اعمال نيك و ترس از خدا بيان كرد.
نماينده ولي فقيه افزود: ما مومنين راستين را در دو كلمه خلاصه مي كنيم، كساني كه براي انجام اعمال نيك شتاب مي گيرند و كساني كه اولين ها و پيش قدم ها باشند.
وي افزود: شهدا كساني بودند كه در كار خير سبقت و سرعت گرفتند و امامان خوبان شدند، شهدا سند عزت، قدرت و كرامت امت ما هستند.
ياواره ٢٨شهيد اهل سنت استان خراسان شمالي، امروز ١٧ شهريور ماه با حضور فرماندار شهرستان رازو جرگلان و فرماندار مانه و سملقان و بخشدار جرگلان و نماينده ولي فقيه در استان و نماينده هاي مردم در مجلس در مسجد قريشي دهستان حصارچه بخش جرگلان برگزار شد.
به گزارش ايرنا ، آخوند پروانه امام جمعه حصارچه در اين يادواره گفت: ما گرد هم آمده ايم يادآوري كنيم رشادت هاي شهدايي كه بدون كمترين چشم داشتي و با چشم بستن از حب دنيا و علايق دنيوي كه با خونشان به رنگ پرچم كشورمان رنگ بخشيدند و نگذاشتند كه پرچممان رنگ ببازد.
وي بابيان اينكه ما قدر شناس هستيم و وحدتمان ابدي است گفت: ما مانند ساير ملت ها بازيچه نيستيم و هر گاه رهبر فرزانه مان اشاره كند،خونمان را نثار خواهيم كرد و به هيچ فردي،اجازه دخالت در امور كشورمان را نخواهيم داد.
نماينده مردم بجنورد، مانه و سملقان ، راز و جرگلان ، جاجرم و گرمه نيز در اين آيين بزرگداشت با سلام و درود به شهيدان گفت: بزرگداشت ياد و نام شهدا سراسر و پيوسته در همه نقاط كشورمان ايران عزيز در جريان است.
علي اكبري تصريح كرد : اما اين جلسه بزرگداشت در منطقه تسنن نشين خراسان شمالي يك پيام مشخص دارد كه آن، پيام وحدت است، وحدت و انسجامي كه در اعلاترين شكل خود،نمايان شده است.
وي افزود:برادران اهل سنت، با تقديم ٢٨ شهيد ، يكي از اعلاترين نمونه وحدت و انسجام و همدلي را نشان داده اند چراكه در هشت سال جنگ و دفاع مقدس، همپاي ديگر رزمندگان، حمايت مادي و معنوي كردند و همراه با ديگر رزمندگان به دفاع از مهين و اسلام پرداختند.
فرماندار رازو جرگلان نيز در اين يادواره با بزرگداشت و گراميداشت ٣٠٠٠ شهيد استان گفت: شهرستان رازو جرگلان با قابليت هاي مطرح، نخبگان و برجستگان وتقديم شهديان بسيار هميشه در دفاع از جمهوري اسلامي پيشگام بوده است.
احمد ريواده با بيان اينكه شهيد و شهادت جايگاه رفيعي دارند، افزود:سبك و شيوه زندگي شهدا نشانگر اين بوده كه آنان قبل از شهيد شدن،شهيد بوده اند.
7180/1744

سرخط اخبار استان‌ها