۸ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۲۸
کد خبر: 82364803
T T
۰ نفر
مریوان پرباران ترین شهر كردستان در شبانه روز گذشته بود

سنندج- ایرنا- كارشناس اداره كل هواشناسی كردستان گفت: با شروع فعالیت سامانه جدید در استان، پرباران ترین شهر در شبانه روز گذشته مریوان بوده است.

بهرام چاره خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه بارشی جدید از روز گذشته بارش ها در كردستان آغاز شده و مریوان با 18.6 میلیمتر بارندگی، پرباران ترین شهر استان بود.
وی اضافه كرد: در این مدت قروه با 13.6میلیمتر و دهگلان با 12.6 میلیمتر بیشترین بارش را بعد از مریوان داشتند و كمترین میزان بارش هم در سراب شهرك دیواندره به میزان نیم میلیمتر ثبت شده است.
وی در خصوص بارش برف در استان نیز گفت: در این مدت میزان بارش برف در سقز 11 سانتی متر و در ایستگاه هواشناسی هزاركانیان نیز 9 سانتی متر ثبت شده و بیشترین ارتفاع برف موجود در سقز 16 سانتی متر بوده است.
وی اضافه كرد: فعالیت این سامانه در روز نخست به صورت باران بود و با استقرار هوای سرد در منطقه بارش ها به صورت برف تا ظهر امروز چهارشنبه تداوم خواهد داشت.
به گفته چاره خواه با خروج این سامانه، جوی پایدار تا روز جمعه در استان حاكم می شود كه این پایداری هوا با كاهش دما همراه خواهد بود.
به گفته وی در این مدت زرینه با منفی 4 درجه سانتیگراد سردترین و بانه و سلین هورامان با 9درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان بودند.
استان كردستان در یك منطقه سرد و كوهستانی واقع شده و هر ساله بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارش باران در استان كردستان بیش از 540 میلیمتر بوده كه این مقدار 2 برابر میانگین كشور است.
6108/1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی

سرخط اخبار استان‌ها