9700 ميليارد ريال براي درمان بيمه شدگان آذربايجان شرقي هزينه شد

تبريز - ايرنا - مديركل تامين اجتماعي آذربايجان شرقي با اشاره به خدمات ارايه شده و اقدام هاي اين اداره كل براي افراد تحت پوشش طي سال گذشته اعلام كرد: پارسال 9 هزار و 700 ميليارد ريال براي درمان بيمه شدگان هزينه شده است.

جعفر پيرسمساري روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: در 2 بيمارستان زير پوشش بيمه تامين اجتماعي در تبريز شامل عالي نسب و 29 بهمن با برخورداري از 400 تخت بيمارستاني براي 2 ميليون نفر جمعيت تحت پوشش و ساير مراجعه كنندگان خدمات ارايه مي شود.
وي افزود: هم اكنون 3 درمانگاه در تبريز و 9 درمانگاه در ساير شهرستان ها به صورت 2 نوبته به بيماران تحت پوشش خدمات ارايه مي كنند.
مديركل تامين اجتماعي آذربايجان شرقي، خريد تجهيزات پزشكي جديد براي بيمارستان ها به ارزش 140 ميليارد ريال، بهسازي بيمارستان عالي نسب با 65 ميليارد ريال و حذف دفترچه بيمه در كليه مراكز درمان مستقيم و جايگزيني آن با ارايه كدملي را از ديگر اقدام هاي اين اداره كل اعلام كرد.
وي ادامه داد: 700 مترمربع ساختمان جديد درمانگاهي در بيمارستان 29 بهمن احداث شده و 2 هزار و 800 متر مربع فضاي درمانگاهي نيز در شهرهاي عجبشير، هشترود و ملكان احداث مي شود.
وي با اشاره به كلنگ زني بيمارستان 370 تختخوابي بيمه تامين اجتماعي در شهرك خاوران در سال 1395 گفت: با توجه به بروز مشكل زمين و اعتبار براي اين طرح، عمليات اجرايي آن شروع نشده است و از اين رو با تصويب شوراي اسلامي تبريز زمين آن به تامين اجتماعي واگذار مي شود تا عمليات اجرايي آن آغاز شود.
وي اظهار داشت: هم اكنون 28 شعبه تامين اجتماعي در اين استان وجود دارد و 80 درصد خدمات ارايه شده به افراد تحت پوشش و كارفرمايان در اين شعبه ها به صورت غيرحضوري است.
سمساري افزود: هم اكنون 52 درصد جمعيت استان با حدود 2 ميليون نفر تحت پوشش تامين اجتماعي بوده كه از اين تعداد 678 هزار نفر بيمه شده اصلي و بقيه تبعي هستند.
وي يادآوري كرد: در 3 ماه اول امسال 5 هزار و 640 ميليارد ريال مستمري بلند مدت براي مستمري بگيران و 420 ميليارد ريال براي مقرري بگيران بيكار پرداخت شده است.
8023/518

سرخط اخبار استان‌ها