۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۸:۵۷
کد خبر: 83072835
T T
۰ نفر
براي موزه هنرهاي معاصر اهواز طرح دعوي اساسي نشده است

اهواز - ايرنا - معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌هاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: تاكنون طرح دعوي به شكل اساسي براي موزه هنرهاي معاصر اهواز صورت نگرفته است.

سيدهادي حسيني در گفت و گو اختصاصي با خبرنگار ايرنا در اهواز اظهار داشت: موزه هنرهاي معاصر اهواز در اجاره بخش خصوصي است كه به خوبي نگه داري نمي شود.
وي يادآور شد: در قرارداد موزه هنرهاي معاصر اهواز اشكالاتي در تعهد بخش خصوصي وجود دارد كه از جمله اين اشكالات مي‌توان به تعطيل كردن مجموعه از سوي سرمايه گذار اشاره كرد.
معاون حقوقي، امور مجلس و استان‌هاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بيان كرد: اشكالات موجود در عملكرد بخش خصوصي موزه هنرهاي معاصر اهواز مي تواند سبب شود كه طرح دعوي كنيم و از متولي بخواهيم آن را فعال كند تا اگر نتوانست آن را فعال كند آنجا را براساس طرح دعوي تخليه كنيم و موزه را به كسي ديگر كه توانايي دارد بسپاريم.
وي افزود: ما نيز معتقديم نوع قراردادي كه براي اجاره دادن موزه هنرهاي معاصر اهواز بسته شده اشكال دارد اما اين قرارداد در هر صورت بسته شده است.
حسيني ادامه داد: دولت در هر شرايطي بايد به تعهداتش در قبال بخش خصوصي متعهد باشد چراكه براساس نگاه دولت بايد از بخش خصوصي حمايت كرد و دولت موظف است وقتي تعهدي مي‌دهد به رغم مشكلاتي كه در قرارداد وجود دارد به تعهداتش عمل كند در غير اين صورت اعتماد به حاكميت و دولت از بين مي‌رود.
وي بيان كرد: همينطور بخش خصوصي نيز بايد به تعهدات خود براساس قرارداد منعقد شده عمل كند.
به گزارش ايرنا موزه هنرهاي معاصر اهواز در 2 طبقه و پنج گالري در سال 1388 گشايش يافت. اين موزه شهريور 94 در قراردادي هفت ساله به بخش خصوصي واگذار شد كه واگذاري آن واكنش و اعتراض بسياري از هنرمندان را در پي داشت.
7164/6002

سرخط اخبار استان‌ها